Statul în șezut a 
devenit noul fumat?

04/07/2019

 

Durata de viață a persoanelor sedentare este mai redusă fizic și calitativ decât în cazul persoanelor active. Din acest motiv, persoanele care lucreaza la birou ar trebui să facă un minim de mișcare în timpul programului și să cumpenseze după program prin: mers pe jos minim jumătate de oră, urcat de trepte sau exerciții de același gen folosind un scăunel, exercitii de aplecat, de ondulare a articulațiilor și altele. Persoanele care șofează mult sau din alte motive sunt obligate să stea în poziția de șezut pentru o lungă perioadă de timp, trebuie deasemenea să compenseze prin exerciții fizice în afara orelor de program sau chiar în pauzele obligatorii.  

 

Cum afectează un stil de viață sedentar corpul?

Oamenii nu sunt construiți să stea în permanență în poziția de șezut. Inima și sistemul cardiovascular funcționează mai eficient în poziția de stat în picioare sau de mișcare. Intestinul funcționează mai eficient atunci când stăm în poziție verticală. Persoanele imobilizate la pat, tind să aibă probleme intestinale.

Din alt punct de vedere, când suntem activi din punct de vedere fizic, nivelul global de energie și rezistență se îmbunătățește, iar oasele își mențin puterea.

 

Mușchii fesieri (gluteus) și mușchii picioarelor

Statul în șezut poate duce la slăbirea mușchilor ceea ce influențează stabilitatea fiind mult mai sensibili la căzături și la rănirea ușoară.

 

Greutate

Mișcarea ajută organismul la digerarea grăsimilor și a dulciurilor consumate. Lipsa de mișcare, după cum bine vă puteți da seama, amplifică aceste probleme ceea ce duce la obezitate, diabet și altele asemenea.

Șezutul excesiv este foarte dăunător și ar trebui să fie alternat cu mișcarea sau statul în picioare.

 

Șolduri și spate

La fel ca și în cazul mușchilor fesieri și ai picioarelor, șoldurile și coloana vertebrală nu vor mai fi capabile să susțină în mod adecvat corpul dacă nu sunt antrenate să facă acest lucru. Evident că acest antrenament se referă la mișcarea zilnică necesară.

În această situație se află și articulațiile care dacă nu sunt folosite constant și nu facem exerciții pentru a le pune în picioare, se vor comporta ca și un mecanism plin de rugină cauzând dureri la simpla deplasare sau la statul în picioare pentru o perioadă mai lungă de timp.

 

Anxietate și depresie

Asocierea nu este foarte bine studiată, dar persoanele sedentare sunt mult mai predispuse la depresie și anxietate decât cele care sunt active.

 

Cancer

Conform studiilor, persoanele sedentare sunt mult mai predispuse la apariția anumitor tipuri de cancer precum: cancerul pulmonar, de colon, uterin.

 

Boli de inimă

S-au făcut studii care atestă faptul că persoanele sedentare sunt mult mai predispuse la boli de inimă decât cele active. Evident, sistemul circulator funcționează mult mai bine în stare de activitate fizică sau de stat în picioare decât în poziția de șezut.

 

Varice

Apar mult mai frecvent la persoanele sedentare decât la cele active.

 

În unele țări s-au făcut studii care demonstrează că inactivitatea și statul pe scaun în poziția de șezut sunt a doua cauză de apariție a cancerului, după fumat.

Altfel spus, cei care nu fumează și stau în permanență la birou judecând colegii care fumează, nu sunt foarte departe de aceștia din punct de vedere al sănătății.

Sursa

https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/the-dangers-of-sitting

Site creat în WebWave