Spirulina și efectele ei benefice în endometrioză

21/12/2018

Spirulina este un organism care crește atât în ​​apă proaspătă cât și în apă sărată.

Este un tip de cianobacterie, care este o familie de microbi cu o singură celulă care sunt adesea denumite alge albastre-verzi.

La fel ca plantele, cianobacteriile pot produce energie din lumina soarelui printr-un proces numit fotosinteză.

Spirulina a fost consumată de vechii azteci, dar a devenit populară din nou atunci când NASA a propus ca aceasta să poată fi cultivată în spațiu pentru a fi folosită de astronauți.

Doza zilnică recomandată de spirulină este de 1-3 grame, dar s-au utilizat eficient și doze mai mari de până la 10 grame pe zi.

Această alga minusculă deține foarte multe substanțe nutritive. O singură lingură de 7 grame de pulbere de spirulină uscată conține:

Proteine: 4 grame

Vitamina B1 (tiamină): 11%

Vitamina B2 (riboflavină): 15%

Vitamina B3 (niacina): 4%

Cupru: 21%

Fier: 11%

Vitamine: A, D, E, K, folat și acid pantotenic.

Mai conține și magneziu, potasiu, mangan și alte cantități mici din aproape orice alt nutrient de care organismul are nevoie. Spirulina conține o cantitate relativ scazută de sodiu.

Aceeași cantitate deține doar 20 de calorii și 1,7 grame de carbohidrați digerabili.

Spirulina poate fi considerată cel mai nutritiv aliment existent pe planeta noastră.

O lingura de spirulina (7 grame) asigura o cantitate mică de grasime - aproximativ 1 gram - incluzand atât acizii grași omega-6 cât și omega-3 într-un raport de aproximativ 1,5-1,0.

Calitatea proteinei din spirulină este considerată excelentă - comparabilă cu cea a ouălor. Oferă toți aminoacizii esențiali de care aveți nevoie. Conținutul de proteine ​​este de 50-70% din greutatea sa totală uscată. Procentul de proteine variză în funcție de timpul de recoltare. Astfel, cea mai mare cantitate de proteine se obține prin recoltarea în timpul zilei, când afară este lumină.

 

Se spune adesea că spirulina conține vitamina B12, dar acest lucru este fals. Are pseudovitamină B12, care nu s-a dovedit a fi eficientă la om.

 

Una dintre cele mai importante calități pe care le are spirulina, din punct de vedere al pacientelor cu endometrioză, este efectul anti-inflamator de care dă dovadă. Algele albastre-verzi, de apă dulce se pot găsi atât în ​​formă de capsule, cât și sub formă de pulbere. Spirulina stimulează energia și sporește sistemul imunitar. Are o aromă destul de puternică, de pește, și un profil nutrițional impresionant.

 

Spirulina este o modalitate excelentă de a susține fertilitatea și sarcina sănătoasă prin conținutul său nutrițional superior. Proteina din spirulină este considerată a fi de cea mai bună calitate, superioară tuturor celorlalte proteine ​​din plante, din familia leguminoaselor (fasole, mazăre, soia etc.). Este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamine și minerale. Deoarece spirulina este o sursă de hrană deosebit de nutritivă, ea s-a dovedit a fi excelentă pentru susținerea fertilității și a sarcinii sănătoase.

 

Conținutul antioxidant poate îmbunătăți sănătatea ovulelor și a spermatozoizilor, împiedicând preeclampsia.

Preeclampsia este o stare patologică a femeii însarcinate, care apare după a 20-a saptamană de sarcină, ce se caracterizează printr-o hipertensiune arterială, o proteinurie (prezența de proteine în urină) și de luarea în greutate, cu edem.

Simptome și complicatii - Preeclampsia se manifestă prin dureri de cap, prin senzații vizuale anormale, zgomote în urechi, edeme ale membrelor, ale feței și o hipertensiune arteriala însemnată. Netratată, preeclampsia poate fi foarte gravă, atât pentru copil, cât și pentru mamă.
Numeroase studii au arătat că preeclampsia este asociată cu creșterea stresului oxidativ atât în ​​placentă, cât și în sistemul vascular al mamei. NADPH oxidaza s-a dovedit a fi sursa numărul unu pentru stresul oxidant asociat cu preeclampsia. Ficocianobilina (PCB) conținută în spirulină s-a dovedit a inhiba NADPH. Acest lucru poate ajuta la protejarea mamei și a copilului de preeclampsie. Principala cauză a preeclampsiei este alimentarea necorespunzătoare.

 

Multe dintre vitaminele și mineralele care se regăsesc în spirulină sunt antioxidante, care s-au dovedit a proteja organismul de deteriorarea radicalilor liberi. S-a demonstrat că daunele oxidante datorate radicalilor liberi contribuie la problemele legate de fertilitate, cum ar fi defectul de fază luteală, sănătatea săracă a ovulelor și a spermei, precum și scăderea imunității generale și a sănătății.

 

Acizi grași esențiali

Spirulina conține acizi grași esențiali sub formă de acid linolenic și acid arahidonic. Acești acizi grași esențiali ajută la funcția de prostaglandină necesară pentru echilibrul hormonal și reglarea tensiunii arteriale (de asemenea importantă pentru sarcină).

 

Conținut scăzut de zahăr și amidon

Spirulina conține numai aproximativ 10-15% conținut de carbohidrați. Consumul de spirulină nu modifică nivelele de insulină, ceea ce îl face sigur în cazul celor cu PCOS sau infertilitate asociată diabetului.

 

De unde vine Spirulina?

Spirulina crește natural în apele lacurilor alcaline în regiunile calde. Este cultivat acum și în medii controlate. Spirulina este mică, măsurând numai 0,1 mm. Creșterea sa rapidă o face o recoltă durabilă. Deoarece spirulina crește în condiții atât de dure, s-a dovedit a fi o sursă de hrană foarte curată.

 

Surse:

https://natural-fertility-info.com/spirulina-nutritional-fertility-and-pregnancy-support.html

https://endometriosisnews.com/tag/spirulina/

https://www.healthline.com/nutrition/10-proven-benefits-of-spirulina#section1

Site creat în WebWave