Spanacul în dieta de endometrioză

02/12/2018

Spanacul este originar din Asia Centrală, de Vest și de Sud. Este de obicei o plantă anuală. Se crede că a provenit din Persia. Ulterior a fost introdus în India și China. Spanacul supraviețuiește, de obicei, pentru o perioadă mai lungă de timp, mai ales în timpul iernii și se găsește în majoritatea regiunilor temperate.

 

Este este un aliment excepțional din foarte multe puncte de vedere, după cum o să aveți ocazia să citiți mai jos, dar când vine vorba despre de echilibrarea hormonilor sau reglarea tranzitului intestinal este de-a dreptul divin. Este încărcată cu fier, folat, fibre și mulți alți fitonutrienți.

 

Unul dintre fitonutrienții care se regăsesc în spanac este acidul alfa lipoic. Un studiu desfășurat în 2015 sugerează că un consum regulat de acid alfa lipoic (pe lângă alte antiinflamatoare) poate ajuta la reducerea dimensiunilor chisturilor endometriale și la reducerea inflamației din organism.

 

Folatul din spanac ar putea fi, deasemenea, util în endometrioză. Folatul, împreună cu alte vitamine și minerale, este invers proporțional cu riscul de dezvoltare al endometriozei.

Consumul de verdețuri, în general, și de spanac, în particular, vă ajută să scăpați de efectele secundare și neplăcute ale hormonilor aflați în dezechilibru. Spanacul este plin de antioxidanti care ne ajută corpul să elimine inflamația cauzată de un exces de estrogeni. Este o sursă bună de magneziu, un mineral care are un efect relaxant care poate atenua anxietatea și schimbările de dispoziție asociate cu SPM.

 

Vitaminele și mineralele conținute de spanac și rolul lor în îmbunătășirea sănătății umane

Stimularea regenerării celulelor

Spanacul conține vitaminele A, B, C, E, K, zinc, magneziu și cantități mari de fier necesare pentru regenerarea celulele roșii din sânge.

 

Tratarea arsurilor solare și regenerarea pielii

Spanacul este bogat în vitamina B și alte vitamine importante cum ar fi A, E, K si C, care ajută la îmbunătățirea texturii pielii, precum și la tratarea unei serii de afecțiuni dermatologice. Ajută la protejarea pielii de radiațiile ultraviolete și nocive ale soarelui, previne îmbătrânirea prematură și cancerul de piele.

 

Îmbunătățește imunitatea

Spanacul este extrem de benefic în întărirea sistemului imunitar. Cantitățile mari de vitamină A ajută la prevenirea infecțiilor și inflamațiilor, într-o mare măsură. Întărește membranele mucoase ale tractului respirator, urinar și intestinal. Vitamina A este o componentă majoră a limfocitelor (celulele albe din sânge) care luptă împotriva bolilor din corpul uman.

 

Proprietăți antiinflamatorii

Spanacul ajută la eliminarea mai multor tipuri de boli inflamatorii, cum ar fi artrita, osteoartrita, astmul și chiar migrenele.

 

Previne deteriorarea creierului și a sistemului nervos

Spanacul menține funcțiile creierului, în special la pacienții de vârstă avansată. Conținutul ridicat de vitamine C, K și folat ajută la producerea hormonilor care mențin funcționarea corectă a sistemului nervos. De asemenea, îmbunătățește capacitățile de procesare a creierului. Ajută la sinteza sfingolipidelor care este grăsimea crucială în teaca mielină a celulelor nervoase.

 

Tratamentul tulburărilor gastrointestinale

Spanacul conține cantități mari de beta-caroten și vitamina C, care menține sănătatea gastrointestinală. Oferă protecție celulelor colorectale împotriva celor canceroase cauzate de radicalii liberi. Conținutul de folat din spanac previne afectarea ADN-ului și mutațiile nedorite ale celulelor din colon.

 

Relaxant muscular

Spanacul relaxează mușchii, prin întărirea țesuturilor musculare. Conținutul de magneziu, zinc și alte substanțe nutritive ajută organismul să se recupereze mai repede prin asigurarea unui somn odihnitor.

 

Tratamentul hipertensiunii arteriale

Spanacul este cunoscut ca fiind un remediu eficient pentru hipertensiunea arterială. Ajută la reducerea stresului și a anxietății.

 

Previne bolile renale

Spanacul ajută la menținerea echilibrului sodiu-potasiu în organism și reduce cantitatea de potasiu în exces, ceea ce poate duce la disfuncții renale grave.

 

Reduce astmul

Pacienții cu astm bronșic pot beneficia de consumul de spanac.

 

Îmbunătățește vizibilitatea

Spanacul este bogat în vitamine care previn slăbirea vederii din cauza vârstei sau a altor factori. De asemenea, ajută la îmbunătățirea vederii prin prevenirea cataractei și a degenerării maculare.

 

Are rol anticancerigen

Spanacul este bogat în antioxidanți, flavonoizi și alți nutrienți, care promovează diviziunea celulară sănătoasă, prevenind creșteri maligne și tumori.

 

Menține sănătatea oaselor

Spanacul este util în menținerea și întărirea oaselor din cauza conținutului de calciu. De asemenea, poate fi folosit ca o alternativă la produsele lactate la pacienții care prezintă intoleranță la lactoză. Ajută la prevenirea debutului precoce al osteoporozei. Spanacul ajută la construirea țesuturilor musculare și la creșterea colagenului.

 

Alte proprietăți impresionante ale spanacului

Spanacul ajută la prevenirea îmbătrânirii premature, are efecte benefice asupra vederii, ajută la stimularea imunității, protejează organismul de o serie de boli și îmbunătățește mecanismul de recuperare a organismului. Ajută la menținerea funcțiilor cerebrale și a sistemului nervos, în special la pacienții aflați la o vârstă avansată. Proprietățile antioxidante ale spanacului ajută la prevenirea cancerului și a altor afecțiuni letale. Ajută de asemenea la ameliorarea stresului cronic abdominal. Conținutul de calciu din spanac ajută la menținerea sănătății oaselor. Ajută și la ameliorarea hipertensiunii și a anxietății. Este util în întreținerea părului, a pielii și a unghiilor.

 

Este bogat în conținutul de fier și multe alte substanțe nutritive esențiale. Ajută la recuperarea după o perioadă lungă de boală. Sucul poate fi administrat pacienților care au fost slăbiți de anemie sau de hemoragie (aici sunt incluse și menstruațiile abundente). Poate fi folosit în ciorbe, salate pentru a crește valoarea nutritivă a alimentelor. Spanacul este ușor de digerat și poate fi gătit într-o serie de moduri pentru a-l transforma într-o delicatesă. Conținutul redus de calorii al acestei legume cu frunze, îl face eligibil pentru o dietă de slăbire.

Efecte secundare și alergii la spanac

Spanacul este relativ sigur pentru consum, atât în rândul bărbaților cât și al femeilor și copiilor. Nu sunt cunoscute numeroase reacții adverse sau reacții alergice. Cu toate acestea, în unele cazuri, spanacul poate provoca fluctuații grave ale nivelului zahărului din sânge la pacienții cu diabet zaharat. Acest lucru, însă, este foate rar. Cu toate acestea, dacă simțiți că ceva nu este în regulă, consultați un medic sau nutriționist. Spanacul poate forma, cristale insolvabile în rinichi, care pot agrava bolile renale. Dacă vă știți cu un astfel de istoric al bolilor de rinichi, ar trebui consultat un medic.

Sursa:

https://www.mindbodygreen.com/0-23967/5-foods-that-may-help-manage-endometriosis.html

https://www.onegreenplanet.org/natural-health/foods-help-balance-hormones-alleviate-pms/

https://www.lybrate.com/topic/benefits-of-spinach-and-its-side-effects

 

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

 

Site creat în WebWave