Sfecla roșie în dieta pentru endometrioză

16/10/2018

Sfeclă roșie este una dintre cele mai sănătoase legume din lume. Este un super-aliment nutritiv. Este o sursă bună de vitamine A, vitamine B, vitamina C, fier, potasiu, mangan, fibre, cupru, zinc, seleniu, fosfor, magneziu și calciu. Este, conține cu antioxidanti puternici precum flavonoide, acizi fenolici, carotenoizi, betalain și antocianina. Deși este disponibilă pe tot parcursul anului, această legumă rădăcinoase este cea mai dulce în timpul sezonului său de vârf, din iunie până în octombrie. Ar trebui să fie consumate crude și nefierte, deoarece gătitul ar putea distruge majoritatea nutrienților săi.

11 motive pentru care trebuie să consumați sfeclă roșie în fiecare zi:

1. Poate ajuta la dilatarea și relaxarea vaselor de sânge Sarea naturală numită nitrat găsită în sfeclă roșie este transformată în oxid nitric în corpul vostru. Oxidul de azot poate ajuta la dilatarea și relaxarea vaselor de sânge, stimulând fluxul sanguin. Aminoacidul numit betaină găsită în această legumă poate ajuta la prevenirea acumulării de homocisteină în sânge prevenind problemele de circulație.

2. Este posibil să vă îmbunătățiți sănătatea pielii Sfeclă roșie conține folat, care este unul dintre vitaminele B importante pentru sănătatea pielii. Acesta poate ajuta la stimularea re-pigmentării pielii afectate de vitiligo și previne apariția cancerului de piele. Sfeclă roșie este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina C care vă poate ajuta să vă curățați petele, chiar și tonul pielii și să-i dați o strălucire naturală.

3. Poate ajuta la îmbunătățirea sănătății ficatului Sfeclă roșie este o sursă unică de betalain - un fel de fitonutrient, care are proprietăți puternice antiinflamatorii, antioxidante și detoxifiere. Această legumă acționează ca un excelent agent de curățare a ficatului și poate ajuta la susținerea funcției hepatice adecvate. Cu ajutorul compușilor cum ar fi glicina și metionina, poate ajuta la prevenirea formării de acizi grași în ficat și îmbunătățirea sănătății ficatului.

4. Ar putea ajuta la prevenirea formării tumorilor canceroase sau la reducerea proliferării celulelor canceroase Betanina (o formă de betalaină) găsită în sfecla ar putea ajuta la prevenirea formării tumorilor canceroase și la reducerea proliferării celulelor canceroase. Ar putea avea puterea de a preveni formarea cancerului de prostată, piele, plămâni și de sân. Sucul de sfeclă roșie, consumat împreună cu extractul de morcov, ar putea ajuta la tratamentul leucemiei.

5. Poate ajuta la ameliorarea constipatiei Această legumă rădăcinoasă este bogată în fibre dietetice care pot stimula nervii din intestine și pot îmbunătăți abilitatea organismului de a digera alimentele. Conținutul ridicat de fibre dietetice ajută tranzitul.

6. Poate ajuta la ameliorarea durerii menstruale și a simptomelor menopauzei Menopauza și menstruația sunt cunoscute pentru a provoca un aflux de hormoni. Produsele fitochimice găsite în sfecla pot ajuta la echilibrarea hormonilor și la stimularea producției de estrogen, minimizând rollercoaster-ul lunar. Acest super-aliment este de asemenea bogat în fier, care poate ajuta la prevenirea deficienței de fier, reduce iritabilitatea și oboseala. De asemenea, este o sursă bună de folat (vitamina B9), care poate ajuta la reglarea perioadelor menstruale.

7. Poate ajuta la stimularea stării de spirit și la îmbunătățirea sănătății dvs. mintale Sfeclă roșie posedă triptofan, un aminoacid care poate ajuta la promovarea sentimentelor de relaxare și bunăstare. Betaina găsită în această plantă de rădăcină poate ajuta la inducerea metabolizării substanței chimice organice SAM-e, care este un antidepresiv natural. Sfeclă roșie poate ajuta la îmbunătățirea fluxului de sânge în creier, pentru a spori funcția cognitivă și pentru a preveni demența.

8. Este posibil să vă îmbunătățiți puterea musculară și să vă îmbunătățiți rezistența și rezistența Sfeclă roșie vă poate alimenta mușchii cu un flux de sânge bogat în fier, magneziu și nitriți. Conținutul de nitrați din această plantă se transformă în oxid nitric, reducând costul de oxigen al exercițiilor de intensitate scăzută, îmbunătățind în același timp rezistența la exerciții de intensitate ridicată. Acest lucru înseamnă că sucul de sfeclă de băutură poate ajuta la creșterea puterii musculare și la creșterea rezistenței în timpul unui antrenament.

9. Poate ajuta la prevenirea modificărilor induse de stresul oxidativ, la scăderea nivelului de glucoză și la creșterea sensibilității la insulină Antioxidantul numit acid alfa-lipoic găsit în sfeclă roșie poate ajuta la prevenirea modificărilor induse de stresul oxidativ, la scăderea nivelului de glucoză și la creșterea sensibilității la insulină. Acidul alfa-lipoic poate, de asemenea, ajuta la atenuarea simptomelor neuropatiei autonome și a neuropatiei periferice.

10. Este posibil să vă îmbunătățiți sănătatea respiratorie Această legumă are un conținut bogat în vitamina C, care este un antioxidant puternic care poate ajuta la stimularea sistemului imunitar. Vitamina C poate ajuta la susținerea funcționării corecte a celulelor albe din sânge, care reprezintă linia principală de apărare a organismului față de corpurile străine, îmbunătățind sănătatea respiratorie.

11. Poate reduce tensiunea arterială Sucul de sfeclă roșie poate ajuta la reducerea presiunii arteriale diastolice și sistolice. Nitrații găsiți în sfecla roșie pot ajuta la dilatarea și relaxarea vaselor de sânge, la creșterea fluxului sanguin și la scăderea tensiunii arteriale.

Fibromialgie

Un studiu realizat de o asociatie medicală împreună cu Dr.Olle Haglund asupra sucului de sfeclă roșie demonstrează efectele benefice ale acestuia asupra simptomelor fibromialgiei. S-a demonstrat ca un consum de 0,75dl dimineața și seara duce la scăderea cantității de radicali liberi, reducerea proteinei AGE (produs final de glicemie avansată), scăderea inflamației în sânge, reduce rigiditatea vasculară și scăde tensiuninea arteriale, atât pe cea sistolice cât și pe cea diastolice. Datorită acestor proprietăți benefice ale sfeclei roșii, aceasta se regăsește în foarte multe rețete antiinflamatoare recomandate în dieta pentru endometrioză. Sfecla este una dintre cele mai bogate în oxalat alimente, împreună cu lucruri precum spanacul, chardul elvețian, rebarbora și multe altele. Acest lucru le face unul dintre principalele alimente care provoacă pietre la rinichi. În 100 g frunze de sfeclă există 610 mg de oxalat. În 100 mg de sfeclă roșie fiartă, există aproximativ 675 mg de oxalat.  

De ce este mai indicat să consumăm sfecla roșie fiartă decât crudă? Sucul natural de sfeclă roșie poate să nu fie o alegere foarte bună deoarece sfecla rosie, precum spanacul, nucile, ciocolata, ceaiul, rubarbărul sunt bogate in oxalat și astfel sebpot produce pietre la rinichi. Potrivit studiilor sfecla roșie este mai potrivit să fie consumată în varianta fiartă pentru a se reduce cantitatea de oxalați solubili și implicit riscul de apariție a pietrelor la rinichi.

Important!

Pentru persoanele cu tensiune mică este recomandat un consum mai redus de sfeclă roșie deoarece aceasta are proprietatea de a scădea brusc tensiunea arterială. În această situație ar fi indicat să consumați sfecla roșie ocazional, pentru multiplele sale proprietăți benefice asupra organismului și nu să o introduceți în dieta zilnică.

Sursa:

http://globalhealthcorner.com/11-reasons-why-you-should-consume-beetroot-every-day/

http://www.pae-eu.eu/effects-of-beetroot-juice-on-fibromyalgia-symptoms/ https://universityhealthnews.com/daily/digestive-health/beet-juice-side-effects-beets-are-one-of-the-foods-that-cause-kidney-stones/ https://www.kfetele.ro/contraindicatii-sfecla-rosie-cine-nu-ar-trebui-sa-consume-17834488 https://www.medicalnewstoday.com/articles/311343.php

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

Site creat în WebWave