Semnificația și importanța poftelor alimentare

16/06/2019

Pofta de gheață sau înghețată

Unii oameni iubesc într-adevăr să mestece gheață fie sub formă de sucuri cu gheață fie sub formă de înghețată, dar oare ce indică acest lucru? Potrivit unui studiu efectuat în anul 2014, pofta de gheață ar putea fi un semn de anemie. Nivelul scăzut de fier provoacă uneori senzația poftei de elemente nealimentare cum ar fi pământul și săpunul de rufe.

Cercetătorii au emis ipoteza potrivit căreia consumul de gheață ar putea crește temporar fluxul sanguin către creier, contracarând încetinirea cauzată de deficitul de fier.

 

Pofta de ciocolată

Una dintre cele mai populare pofte de mâncare este cea de ciocolată. Potrivit unui studiu realizat de către Societatea Americană de Chimie, pofta de cicolată indică o stare de deprimare

20 gr de ciocolată neagră poate stimula nivelurile de serotonină și dopamină, cunoscute și sub numele de "chimicale bune", din creierul uman. În plus, ciocolata conține magneziu si teobromină, doi compuși care s-a demonstat că reduc nivelurile de hormoni de stres și promovează relaxarea musculară.

 

Pofta de dulce

Clinica din Mayo a studiat această poftă de dulce și a realizat că persoanele care sunt epuizate, care nu au avut un somn odihnitor sau nu au dormit suficiente ore sunt mai predispuse la alegeri alimentare bazae pe dulce tocmai datorita necesității unui aport de energie, chiar dacă aceasta este doar de scurtă durată și nu are un efect calitativ.

 

Pofta de brânză

Pofta de brânză poate fi un semn că aveți probleme cognitive cu concentrare și memoria. Un studiu realizat pe persoane cu tulburare de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD) a indicat faptul că aceștia consumau mult mai multă brânză decât persoanele care nu sufereau de astfel de tulburări.

 

Sifonul sau băuturile acidulate

Sunt foarte multe persoane dependente de Coca-Cola sau Pepsi. Pe lângă zahărul conținut de aceste băuturi care oferă o senzație falsă de energie, Cola sau Pepsi mai conțin și cofeină și sifon. Pofta de sifon poate inica un deficit de calciu. Acidul fosforic din băuturile carbogazoase pot elimina calciul și magneziul din oase, provocând acea senzație de oboseală, de epuizare.

 

Pofta de chips-uri de cartofi

Chipsurile de cartofi și cartofii prăjiți, sunt două dintre cele mai frecvent pofte raportate din alimentație. Taylor Newhouse, RD, din Texas A & M Școala de Sănătate Publică  susține că această poftă ar putea indica un deficit de grăsimi sănătoase cum ar fi omega-3-urile. Corpurile noastre nu produc acidul gras, așa că pentru a ne satisface nevoile zilnice trebuie să-l procurăm din alimente precum somonul și alți pești grași. Poate nu consumați suficient avocado, nuci și ulei de măsline.

 

Pofta de apa

Setea excesivă poate sugera deshidratarea organismului, dar consumul alimentelor apoase în general poate indica o problemă mai profundă, cum ar fi diabetul sau alte afecțiuni prodse de excesul de zahăr din organism.

Setea excesiva si urinarea frecventă sunt unul dintre cele mai vechi semne de avertizare că nivelurile de insulină nu sunt in parametrii normali. Zahărul se acumulează în sânge, făcând rinichii să funcționeze în exces pentru a-l procesa și elimina.

 

Pofta de sărat

Potrivit unui studiu publicat în revista de Fiziologie si comportament, pofta de sare poate fi un semn al deficientei de minerale. În general, femeile care au raportat cea mai mare pofta de sare au prezentat cele mai scăzute niveluri de calciu, magneziu și zinc. În plus, o poftă excesivă pentru sare poate fi un semn al bolii lui Addison sau al sindromului Bartter, mai ales dacă poftele vin împreună cu alte simptome, cum ar fi epuizarea, pierderea în greutate și decolorarea pielii.

 

Pofta de picant

Consumul de alimente picante poate fi o modalitate rapidă de a ridica temperatura organismului. Mâncărurile picante, fierbinți, cele care conțin curry măresc temporar metabolismul, provocând transpirația care vă ajută să vă răcoriți mai repede.

 

Pofta de porumb

Organismul are nevoie atât de sodiu, cât și de glucoză pentru a funcționa corect - două substanțe nutritive care sunt rapid epuizate atunci când faceți mișcare, mai ales dacă transpirați foarte mult. Acesta este și motivul pentru care cele mai multe băuturi comercializate la sălile de sport includ și zahărul și sarea.

 

Motivele psihologice ale poftelor alimentare

Poft de dulce

Este cel mai des întâlnită în rândul persoanelor foarte active care se simt veșnic epuizate și recurg la dulce pentru a-și prelungi capacitatea de a lucra intelectual și fizic.

Acești oameni nu și-au rezervat un moment al lor de refacere pe toata durata zilei.

Remediu: Găsiți o activitate care vă bucură, vă entuziasmează și acordați-vă cel puțin 30 de minute pe zi pentru a o practica.

 

Picant

Cei care preferă alimente picante, caută cel mai probabil intensitate și acțiune în viața lor. Le place să meargă la film, să călătorească în țări îndepărtate, să exploreze noi restaurante, iar atunci când nu au timp sau resursele necesare pentru aceste lucruri mâncarea picantă devine opțiunea ideală.

Remediu: Încercați să faceți pași mici dar siguri în direcția în care vă îndeamnă sufletul și mergeți la un curs de dans, mergeți la un film sau găsiți o alternativă pe care să o puteți materializa.

 

Sare

Excesul de sare duce la curgerea de apă în organism. Sarea este ca un magnet pentru mișcare și curgere, care este importantă pentru a ajuta oamenii să "meargă cu valul" vieții și să se relaxeze.

Remediu: Încercați să vă faceți timp pentru a respira adânc, a medita, a alerga. Puteți chiar să încercați să pictați cu acuarelă folosind apa pentru a descrie curgerea și creativitatea!

 

Cofeina

Vrem să fim în centrul universului, să absorbim toate informațiile pe care le putem absorbi și să ne amintim tot ceea ce am învățat vreodată, astfel încât să putem fi în permanență în prim plan. La baza acestei jongleri mentale este epuizarea mentală.

Cofeina dă impresia falsă că ar menține totul împreună, dar nu face altceva decât să împingă persoana spre epuizare continuă.

Remediu: Decât să apelață la renumita cafe, mai bine vă odihniți mai mult.

 

Alimente crocante

Poate că suntem supărați și vrem să "întoarcem" la cineva sau ceva, dar să ne simțim constrânși de împrejurări. Am putea dori, de asemenea, să ni se recunoască meritele, efortul muncii depuse și din acest motiv să recurgem la o plăcere alimentară înlocuitoare.

Remediu: vedeți dacă realizați cu adevărat ceea ce vă doriți. Scrieți într-un jurnal ideile care vă vin,iar atunci când sunteți cu mintea mai limpede șvedeți ce puteți realiza

 

Ciocolata

Ciocolata ne permite sa ne simțim plăcuți atât nouă cât și altor persoane. De fapt, conține compuși care ne schimbă activitatea creierului și ne face să interpretăm lucrurile astfel.

Remediu: Respirați adânc și gândiți-vă că atrageți dragoste în viața voastră, atrageți toată dragostea de care aveți nevoie.

 

Pufoșeniile

Pufoșeniile dau senzația falsă de siguranță și confort.

Remediu: În loc să consumați tot felul de pufoșenii, discutați cu un prieten, cu o persoană apropiată sau cu un psiholog. Direcționați-vă toată energia spre a vă face viața memorabilă cu oportunități creative și de promovare a sănătății.

 

Inghețata

Conectarea noastră cu înghețata ne duce adesea înapoi la copilărie și amintirile de vară. Oferă un sentiment de libertate și lipsă de griji. Deci, atunci când ne simțim răniți, începem să ne îndopăm cu înghețată.

 

Remediu: listați modalitățile prin care puteți să vă relaxați și să vă simțiți liberi în viața de zi cu zi - cum ar fi o plimbare cu bicicleta sau o baie și reflectați la modalitățile simple de a vă vindeca acele suferințe profunde.

 

Brânză

Pentru cei cu probleme emoționale care sunt legate de latura maternă, brânza fiind făcută din lapte, reprezintă legătura strânsă cu mama.

Remediu: Aveți nevoie de îngrijire și conexiune? Găsiți o comunitate relevantă pentru dvs. Creați un spațiu prielnic, personal în care să vă simțiți în siguranță să vă exprimați și să împărtășiți gândurile voastre interioare.

 

Dezechilibrul hormonal - poftele apar în anumite momente pentru femei, cum ar fi menstruația, sarcina sau menopauza. Acest lucru se datorează anumitor fluctuații ale hormonilor, cum ar fi o scădere a estrogenului și a progesteronului. Dezechilibrul neurotransmițătorilor, cum ar fi serotonina, dopamina și GABA.

 

Surse

https://www.rd.com/health/diet-weight-loss/cravings-meaning/

https://www.mindbodygreen.com/0-21310/9-popular-food-cravings-and-what-they-say-about-your-emotions.html

https://hormonesbalance.com/articles/common-cravings/

Test dereglari hormonale

https://hormonesbalance.com/quiz/

Site creat în WebWave