Nocivitatea lactatelor asupra organismului si endometriozei

11/08/2018

 

Încă de mici copii, am învățat că laptele este bun, chiar sănătos și l-am introdus în dieta noastră zilnică fără un oarecare studiu în prealabil.

Eram încă la acea vârstă la care orice ne spuneau părinții sau cei apropiați trebuia să fie adevărat și nu necesita o foarte mare atenție din partea noastră.

Ei bine, este oare laptele chiar sănătos pentru organismul uman? Sunt lactatele chiar așa de importante în dieta noastră, iar renunțarea la aceste ne-ar afecta înt-un fel anume?

În ultimii ani, au fost realizate foarte multe studii în domeniu și s-a ajuns la concluzia că laptele nu este chiar ceea ce ne-am imaginat noi.

Natura este creată în mod perfect și realizează un echilibru fantastic până în cea mai mică particulă a ei. Așa se face că laptele matern este deosebit de sănătos atunci când provine de la propria specie. Laptele matern, special creat pentru ființa umană, conține toți nutrienții necesari pentru dezvoltarea optimă a copilului. Mai mult decât atât, este demonstrat faptul ca un copil ce a crescut cel puțin până la vârsta de 6 luni, cu lapte matern (periada poate fi prelungită chiar și până la doi ani), este mult mai sănătos la vârsta adultă, față de un copil care a crescut cu alt gen de lapte. În concluzie, laptele matern este deosebit de important pentru copilul vostru.

Cu toate acestea, mamele continuă să le servească copiilor lapte, chiar si după perioada de înțărcare, pe motivul că ar fi sănătos și conține calciu, necesar pentru menținerea sănătății osoase în general. Acest lapte pe care îl servesc, provine de la animale și este destinat creșterii puilor acestora în funcție de necesitatea lor de dezvoltare, care este total diferită de a noastră. Laptele matern contine 1% proteine, din care 4% cazeină, spre deosebire de laptele de vacă ce contine 400% cazeină. Cazeina în exces produce agitație, tulburare, nervozitate, agresivitate.

Motivele pentru care consumul de lactete nu este indicat:

  • A fost ales laptele de vacă, capră, oaie, bivoliță s.a. deoarece aceste animale au o cantitate mai mare de lapte, dar mai sunt și alte vietăți care dau lapte, precum șobolanii, cățelele, pisicile ș.a. Dacă ne-am obișnuit să consumăm lapte de vacă și nu ni se mai pare ceva absurd, ne putem închipui cum ar fi să-i servim copilului lapte de șobolan și atunci poate că ne revoltăm puțin și realizăm că nu putem să le dăm copiilor orice fel de lapte, deoarece acesta nu poate fi deloc sănătos pentru ei. Fiecare specie are un lapte diferit, cu nutrientii și hormonii necesari dezvoltării propriei specii.

  • Putem să nu rezonăm cu prima afirmație și să susținem partea cu sănătatea osoasă, dar oare este adevărată? Un studiu realizat pe o perioadă medie de 20 de ani, de către universitatea suedeză Uppsala, susține că un consum de lapte moderat de 1-3 căni pe zi (nu de la propria specie), ne poate afecta deosebit de grav: ne scurtează viața, ne sporește riscul de fractură de șold, crește riscul de fracturi de orice fel. Pe lângă aceste dezavantaje majore, laptele mai este și principala sursă de D-galactoză cunoscută pentru îmbătrânirea prematură, stresul oxidativ și inflamații de mai multe feluri în tot organismul. Laptele este dăunător pentru tot tractul digestiv deoarece se solidifică pe tot ceea ce găseste în intestin îngreunând tranzitul. Conține lactoză contraindicată celor cu intoleranță, endometrioză sau alte boli asemănătoare. Laptele poate declanșa problemele cardio-vasculare.

    Derivatele fermentate din lapte, au un efect negativ mai mic asupra organismului, dar nu inexistent. Față de persoanele care consumă lapte dulce, cele care consumă derivate fermentate din lapte, cum ar fi brânza, iaurtul sau alte produse similare, au înregistrat o mai mică incidenă a problemelor cauzate de lapte, prezentate mai sus.

  • Doctorul Michael Klaper din California susține că: în momentu în care se prezentau pacienți, la el, cu artrită reumatoidală sau asm bronșic, le sugera un regim fără lactete și în foarte scurt timp toate semnele bolii dispăreau.

  • Mai mult decât atât, s-a ajuns la concluzia că singurul motiv pentru care consumăm lapte este pentru că așa vrem noi, fără a avea un minim de beneficiu de pe urma acestuia.

  • Permeabilitatea intestinului este îngreunată și chiar blocată uneori din cauza consumului de lactate. Pentru această afecțiune au fost prescrise diverse medicamente de sinteză, care nu ar fi fost necesare decă persoanele în cauză nu ar fi consumat lactate.

  • Laptele produce mucus ! “ Rezidurile rezultate din descompunerea bacterică a cazeinei produc mucus dens și filamentos care se prinde de alte mucoase obstrucționând diversele conducte ale tractului digestiv. În medie, o persoana care consumă lactate, are în organism circa 4-5 litri de mucus care obstructionează organele interne : rinichii, splina, pancreasul, aparatul respirator, etc. ( Cohen R, “ Milk A-Z “ 1999, Argus Publishing).

  • Lactatele favorizează accentuarea durerilor premenstruale și favorizează excesul de pilozitate, pe care noi femeile nu ni-l dorim.

  • Sindromul polichistic ovarian ( manifestat printr-un numar mare de chisturi pe ovar, amenoree, ciclu neregulat, infertilitate, obezitate și hirutism) a fost corelat cu consumul de lactate. S-a observat că abstinența de la aceste alimente a dus la regresia simtomelor. ( Silfen 2002)

  • La persoana adultă, faza de creștere rapidă este terminată, dar hormonii din lapte și derivate, continuă să stimuleze glandele și celulele pentru o creștere anormală ducând la un dezechilibru hormonal și o proastă funcționare a glandelor.

  • Conținutul ridicat de hormoni steroizi prezenți în laptele de vacă produc o suprastimulare al sistemului glandular (endocrin) al corpului uman. După o anumită perioadă în care aceste glande sunt hiperactive, sosește momentul epuizării care le face să fie hipoactive. Această activitate redusă a glandelor pituitare, suprarenale și tiroidale duc la o degenerare și creștere anormală a celulelor ( toți bolnavii de cancer, artrită și asm au glandele hipoactive)

  • Exista studii care dovedesc că, în Finlanda, țara în care consumul de lapte de vacă și produsele sale derivate au o tradiție lungă, diabetul de tip 1 este de 36 de ori mai prezent decât în Japonia, unde lactatele nu au fost niciodata un aliment consumat în modnexces.

 

Laptele poate fi înlocuit cu ușurință de: lapte de cocos, migdale, orez s.a.

Brânza se poate face în casă din migdale, unt de cocos.

 

Din păcate consumul de lactate de proveniență animală nu ne face bine nouă oamenilor, ci doar animalelor pentru care acest lapte este făcut.

 

Încercați să dați copiilor cât mai mult lapte matern puteți, pentru ca nu îl puteți compensa cu nimic altceva, dar pe urmă încercați să îi învățați cu lapte vegetal sau altă mâncare sănătoasă care nu le va provoca intoleranțe sau boli de toate soiurile posibile.

Ne aflăm într-o perioadă în care informația se găsește peste tot, trebuie doar să o verificăm cu atenție și să alegem ceea ce este mai bine pentru noi. Părinții nostrii nu au avut aceleași posibilitați. Haideți să ne folosim de informații în mod inteligent și să alegem o dietă sănătoasă.

Cu cât ne învățam de mici să mâncăm sănătos, cu atât mai puține probleme vom avea la maturitate. În plus mai există și acel comfort psihologic conform căruia dacă de mic ne obișnuim cu un fel de mâncare, nu va trebui să vedem dieta noastră ca pe un regim și nici nu vom avea la ce să renunțăm în perioada adultă, pentru a ne simți bine sau a ne ușura simptomele anumitor boli.

 

În endometrioză este demonstrat științific faptul că lactatele ar trebui să fie excluse din regimul persoanelor suferinde. În plus există numeroase afirmații ale persoanelor cu endometrioză care susțin că starea lor de sănătate a fost îmbunătățită semnificativ în urma excluderii lactatelor din alimentație.

Personal, după multe studii, cercetări și experimentări, am ajuns la concluzia că renunțând la lactate nu îmi fac decât un foarte mare beneficiu. Nu am nevoie de hormoni suplimentari care să mă ajute să mă dereglez mai tare decât sunt, nu am nevoie de probleme cardiace, scăderea masei osoase sau alte probleme asociate consumului de lactate.

Scopul meu este să îmi reduc gradul de inflamație al organismului, să îmi ajut tranzitul intestinal, să contribui la o absorbție mai bună a nutrienților în propriul organism și astfel înlocuirea lactatelor cu alimente mai sănătoase poate deveni o provocare în ale artei culinare.

https://viataverdeviu.ro/populatii-lapte-sanatate

https://www.bmj.com/content/349/bmj.g6015

http://www.webalice.it/cristiana.distefano/maldilat1.htm

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

 

Site creat în WebWave