Miere sau zahăr?

01/07/2018

Recent am citit cartea "Dieta cu miere" scrisă de către Mike Mcinnes și am reușit să-mi explic mai bine modul în care functionează zahărul în organismul uman.

Zahărul natural, format din glucoză și fructoză se poate găsi în: miere, fructe, legume, sirop de arțar, de agave și este procesat în mod diferit de către organismul uman față de zahărul nerafinat care păstrează doar urme de substanțe naturale și cel rafinat obținut chimic și care nu are nimic natural în el.

Zahărul natural, în organism este folosit fie ca și energie fie este depozitat sub formă de grăsime.

 

1. Zahărul rafinat și cel nerafinat

 

Corpul are nevoie de energie atât pe timp de zi când ne ajută să ne ducem la îndeplinire toate activitățile propuse, cât și pe timp de noapte când intră în procesul de refacere folosind grăsimea corpului pe post de combustibil.

Mike Mcinnes care studiază aceste procese de zeci de ani, și are argumente și studii științifice solide, explică fenomenul functionării organismului într-un mod unic: în organism există "un mecanism complex de pompare care controlează și furnizează combustibil neuronilor", această pompă cerebrală asigură aprovizionarea neuronilor cu combustibil. "Dacă pompa cerebrală detectează prea mult zahăr în sânge.. declanșează întreruperea automată a circuitului". Când această pompă nu mai functionează și creierul nu mai este alimentat cu combustibil mai mult de 15 minute, începe să transmită mesaje în tot organismul ca să-și facă provizia de glucoză. Creierul este cel care activează hormonii stresului ca să "producă glucoză descompunând proteina musculară din alte țesuturi ale organismului". Aici intervine pofta excesivă de dulce pe care o simțim adesea și pe care dorim să o potolim cu altă cantitate de zahăr care după cum s-a explicat mai sus, nu va ajunge la creier. 

În concluzie solutia nu este aceasta.

Dar atunci de ce simtim ca ne-am astâmparat pofta mâncând o ciocolată sau un buger?

Păi în momentul în care vedem recompensa și știm că o vom avea, se activează hormonul stării de bine, dopamina, care ne dă o senzație de bine și de sațietate momentană, dar care va fi depașită foarte curând, când creierul realizează că acea cantitate de combustibil nu îl alimentează și astfel va cere tot mai mult și mai mult, iar noi îi dăm tot mai mult din ceea ce oricum nu ajunge la el și astfel pe langă o stare de sănătate precară, ne vom și îngrășa peste măsură.

2. Mierea

Depozitele de glicogen din ficat sunt o rezervă de energie/ combustibil pentru creier.

Spre deosebire de alte tipuri de zahăr, mierea este singura care nu declanșează închiderea pompei, nu ridică nivelul zahărului în sânge, crește insulina doar într-o cantitate sănătoasă și asigură necesarul de combustibil creierului, pentru ca acesta să functioneze în parametrii optimi atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte când arde grăsimile și declanșează procesul de regenerare.

"Studiile arată că mierea îmbunătățește acțiunea antidiabetică a medicamentelor prescrise pacienților cu diabet"., distruge bacteria Helicobacter, sporește nivelul bacteriilor din stomac, este un antibiotic natural, tratează ulcerul, este antiinflamatoare.

Alimentându-ne cu miere, nu numai că vom avea o viață mai sănătoasă, dar vom avea și un corp de invidiat deoarece mierea va ajuta la buna funcționare a creierului pe timp de noapte când se vor arde grasimile.

Din numeroase cercetări și experiență proprie zahărul ajută la dezvoltarea chisturilor de orice natură, iar dacă suntem atenți la momentele excesive de poftă de dulce și ne facem un control de rutină vom observa efectele negative ale consumului de zahăr. 

O să fie mulți care or să spună că au mancat mult zahăr la viața lor și nu au pățit nimic. Prin citirea articolului, cineva te trage de mânecă. Nu ai pățit nimic încă, dar oare chiar trebuie să așteptăm să fim obligați să renunțăm la obiceiurile nesănătoase? Oare chiar nu putem să fim responsabili de propria noastră persoană?

Mierea nu știu să fi facut rău nimănui, iar calitațile ei au fost cercetate și dovedite științific. 

Proprietățile mierii sunt multe, benefice pentru orice persoană și întrece orice altă sursă de zahăr.

Dacă doriți să urmați dieta cu miere trebuie mai întâi să vă procurați mierea dintr-o sursă sigură, în cazul meu o vecină, dar pentru voi poate fi orice cunoscut la care ați fost acasă, ați văzut cum prepară mierea și stiți că este naturală.

Din păcate am întrebat vecinii mei apicultori si mi-au spus că toate testele de verificare a mierii nu sunt concludente și doar analizele de laborator pot confirma calitatea și puritatea mierii.

 

Din fericire vecinii mei se ocupă doar cu apicultura, iar eu sunt bine aprovizionată și îmi pot prepara diverse specialitați din miere, chiar acasă, în cazul în care vecina mea nu le are deja preparate și atunci le cumpăr de la ea: miere de diferite feluri în funcție de locul în care se deplasează cu albinele, miere cu propolis și cătină (singura variantă în care reușesc să consum cătina și am auzit de mulți copii cu aceasta problemă), sirop de gălbenele, cătină, ghimbir, zmeură cu miere, oțet de mere cu miere, ultima poezie este "gemul" meu de miere cu migdale si roșcove.

Totuși pentru a ne bucura cât mai mult de această minune realizată de către albine, vă rog să vă gândiți de multe ori înainte să folosiți insecticide, deoarece în ultimii ani albinele au avut mult de suferit și dacă ar putea vorbi în limba noastră ne-ar ruga frumos să le respectam viața și probabil toate insectele, animalele, supraviețuitoarele planetei ne-ar ruga același lucru și anume să le lăsăm să conviețuiască împreună cu noi pe acest pământ.

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

Site creat în WebWave