Lipsa de concentrare ca și simptom secundar al endometriozei

12/09/2018

 

Multe studii atestă că durerile de lungă durată ne pot influența capacitatea de memorare, de învățare și atenția noastră în general. Endometrioza fiind o afecțiune care se caracterizată prin dureri crunte și de lungă durată, are ca și efect secundar acea încețoșare a minții.

 

În 2015, Fundația de Endometrioză a Americii a invitat-o pe Sawsan As-Sanie să vorbească la a șasea Conferință Medicală Anuală. Ea confirmă faptul că femeile care suferă de o durere cronică, au scăzut volumul de materie cenușie în zonele creierului care procesează acele răspunsuri dureroase. Aceste femei au prezentat, de asemenea, modificarea chimiei creierului și a funcției acestuia.

 

Ai observat că pe perioada menstruației sau în perioada imediat următoare, capacitatea ta de concentrare este precară?

Ai observat că foloseși cam des scuza cu „am un lapsus” deoarece cuvintele uzuale par să nu-ți mai vină în gând?

Realizezi că sunt lucruri pe care le-ai făcut o viață întreagă și uneori ți se pare că le auzi pentru prima dată?

 

Un studiu din 2015 a corelat durerea cronică și stresul cu scăderea volumului Hipocampului, care este, de asemenea, legată de depresie. Stresul provoacă inflamație, care, la rândul ei, slăbește sistemul imunitar, ceea ce poate provoca durere, care continuă să modifice chimia creierului și să deterioreze volumul materiei cenușii. De asemenea, studiul arată că durerea cronică afectează funcția cognitivă.

 

După tot ce am prezentat mai sus, probabil că te întrebi dacă mai ai o șansă. O ai! Este demonstrată și creșterea capacității de memorare, atenție și învățare în cazul în care îți reduci gradul de inflamație din organism și te ajuți prin alimentație să îți redobândești claritatea în gândire.

 

ROZMARINUL

Această plantă minunată nu este doar o vedetă în bucătăria mediteraneană! Rozmarinul este, de asemenea, un stimulator al creierului, în special atunci când este utilizat ca ulei esențial în aromoterapie. Mirosul de ulei esential de rozmarin este considerat a imbunătăți eficiența și competența în sarcini mentale. În plus, uleiul esențial de rozmarin poate ajuta la îmbunătățirea memoriei. Este foarte benefic pentru studenți sau pentru oricine învață ceva nou!

 

GINKGO BILOBA

Această plantă a fost folosită timp de multe secole în cadrul practicilor antice de vindecare și se crede că oferă numeroase beneficii cognitive. Unele cercetări sugerează că ginkgo biloba poate ajuta la vindecarea și regenerarea celulelor din creier, ceea ce este în mod clar o veste bună pentru funcția dvs. mentală, mai ales pe măsură ce îmbătrânim! Studiile suplimentare sugerează că această plantă puternică poate, de asemenea, spori memoria, atenția și chiar inteligența.

Important: Ginkgo este un diluant recunoscut pentru sânge și nu trebuie utilizat în asociere cu AINS, ibuprofen, aspirină, warfarină sau alte medicamente care diluează sângele.

 

GINSENGUL

Nici un articol care are ca și temă îmbunătășirea memoriei sau a funcțiilor creierului nu ar fi complet fără o mențiune onorabilă a acestei plante populare! Ginseng este cunoscut pentru a crește vitalitatea și a îmbunătăți funcțiile mentale. Este, de asemenea, un adapogen recunoscut, adică poate ajuta corpul și creierul să se descurce mai bine cu efectele stresului. În plus, ginsengul poate proteja chiar celulele creierului împotriva toxinelor și a beta-amiloidului, ceea ce este integrat în prevenirea declinului mental al vârstei.

 

TURMERICUL

Un ingredient care este folosit pentru a da curry-ului culoarea sa luminosă ar putea îmbunătăți, de asemenea, memoria și starea de spirit.

Găsit în turmeric, curcumina este recunoscută ca un antiinflamator cu proprietăți antioxidante. Se presupune că motivul pentru care persoanele în vârstă din India - unde curcumina este oarecum de bază în mâncare- au rate mai scăzute ale bolii Alzheimer și performanțe cognitive mai bune.

 

NUCILE

Se pare că mâncatul de nuci te pot împiedica să îți pierzi mințile. Doar mâncând câteva nuci pe zi te poate ajuta să îți îmbunătățești sănătatea cognitivă. Nivelurile lor ridicate de antioxidanti, vitamine și minerale imbunătățesc atenția mentală. Vitamina E din fructele cu coajă lemnoasă poate ajuta la prevenirea bolii Alzheimer.

 

AFINELE

Afinele oferă numeroase beneficii pentru sănătate, inclusiv cele specifice pentru creier. Afinele și alte fructe de pădure de culoare închisă conțin antocianine, un grup de compuși ai plantelor cu efecte antiinflamatoare și antioxidante. Antioxidanții acționează atât împotriva stresului oxidativ, cât și împotriva inflamației, afecțiuni care pot contribui la îmbătrânirea creierului și bolile neurodegenerative.Unii dintre antioxidanții din afine se acumulează în creier și contribuie la îmbunătățirea comunicării între celulele creierului.

 

APA

Dacă dorești să îți îmbunătățești concentrarea, trebuie să bei suficientă apă. Apa "dă creierului energia electrică pentru toate funcțiile necesare, inclusiv procesele de gândire și de memorare", și s-a dovedit că te ajută să "gândești mai repede, să fii mai concentrată și să experimentezi mai multă claritate și creativitate" .Fiecare funcție a corpul depinde de apă, deci este foarte important să obțineții suficientă apă.

 

SOMONUL

O sursă naturală și excelentă de DHA de ulei omega-3. DHA joacă un rol esențial în menținerea sănătății celulelor cerebrale și ajută la stimularea creșterii celulelor creierului în centrul său de memorie.

Sursa:

https://www.foodmatters.com/content/11-herbs-that-boost-your-brain-power

https://bloominuterus.com/2016/06/21/chronic-pain-affects-your-brain/

https://draxe.com/15-brain-foods-to-boost-focus-and-memory/

https://www.msn.com/en-nz/health/nutrition/eating-turmeric-once-a-day-could-improve-memory-and-happiness-finds-study/ar-BBImq3T?li=AA4RDf

https://alifeofproductivity.com/9-brain-foods-that-will-boost-your-ability-to-focus/

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

 

 

 

 

Site creat în WebWave