Histamina și endometrioza

31/07/2018

Ce este histamina?

Histamina este un compus găsit în toate țesuturile corpului. (Este, de asemenea, găsit în unele alimente).

Histamina este eliberată din corpul vostru în momente de stres sau alergie. Face parte din sistemul de protecție al organismului, conceput pentru a răspunde la pericol.

Aceasta provoacă un răspuns inflamator imediat.

Histamina determină dilatarea vaselor de sânge și înăsprirea mușchilor. Această umflare pune presiune asupra terminațiilor nervoase și cauzează durere.

Histamina este un neurotransmițător. Acesta comunică mesaje importante din corpul tău creierului tău. Histaminele care vă traversează bariera hematoencefalică vă afectează percepția de durere.

Distrugerea histaminei

Histamina face parte din răspunsul imun natural al organismului. După eliberare, este stocat sau descompus de anumite enzime.

Histamina din sistemul nervos central este defalcată în principal de N-metiltransferaza histamină (HMT). Histamina din tractul digestiv este defalcată în principal de diaminoxidază (DAO).

Dacă aveți deficiență în aceste enzime (în special DAO), atunci probabil că veți avea probleme de rupere a histaminei.

Activitatea DAO scade atunci când luați medicamente antiinflamatorii cum ar fi ibuprofenul sau aspirina sau anumite antidepresive. Și mediul și bunăstarea emoțională joacă un rol.

Nivelurile de histamină cresc cu stresul.

Efectele histaminei excesive

În momentul în care am început să aprofundez subiectul impactului de histamină în exces, mi s-au aprins mai multe beculețe. Dacă implanturile endometriale eliberează histamină, atunci ar fi logic să avem în organism mai multă histamină.

Problemele apar atunci când există prea multă histamină în corpul vostru. Să aruncăm o privire la unele efecte ....

Oboseala Adrenală

Excesul de histamină influențează glandele suprarenale. Adrenalele joacă un rol important în medierea eliberării histaminei și a reacțiilor inflamatorii cu eliberarea cortizolului (hormonul de stres), care este un agent antiinflamator.

Cu cât glandele voastre adrenale lucrează mai greu, cu atât sunt mai obosite și produc mai puțin cortizol, permițând histaminei să vă inflameze țesuturile. Aceasta crează un ciclu vicios de inflamație și oboseală.

Dominanta estrogenică

Histamina stimulează ovarele să producă mai mult estrogen, iar estrogenul stimulează celulele mastocite să facă mai multă histamină. Estrogenul, de asemenea, reglează (diminuează) enzima DAO de care aveți nevoie pentru a reduce histamina.

 

Rezultatul este un cerc vicios compus din estrogen → histamină → estrogen → histamină.

 

Această relație indică în continuare legătura dintre histamină și endometrioză, o condiție dominantă de estrogen.

# 2. Bromelaina

Vorbind despre ananas, bromelaina este o altă alegere naturală antihistaminică. Bromelaina se regăsește îm ananas sau poate fi procurată din farmaciile naturiste ca și supliment.

 

# 3. Urzica

Urzica este un alt mare antihistaminic natural și urzica are multe alte beneficii pentru endometrioză, inclusiv efectul său stimulant asupra sistemului tău limfatic, care sporește excreția deșeurilor prin rinichi. Puteți bea ceai de urzică sau o puteți lua într-o formă de tinctură mai puternică.

 

# 4. Polen de albină

Polenul de albine, din surse sigure, poate inhiba activitatea celulelor mastocite - o clasă de celule ale sistemului imunitar care eliberează histamina. Polenul de albine este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamine B, care ajută la creșterea energiei, a starii de spirit și sprijin pentru ficat.

 

# 5. Quercetin

Quercetinul apare în mod natural într-o varietate de alimente pe bază de plante. Acest compus flavonoid are proprietăți antioxidante și antiinflamatoare care ajută la stoparea histaminei. Quercetin se găsește în ceapă și în fructele de culoare roșie închiă sau albastre care au cel mai mare conținut de quercetin. Gândiți-vă la afine, mure, cireșe și mere.

 

Alimente bogate în histamină

Este bine să fii conștient care sunt alimente care au niveluri mai mari de histamină.

Iată câteva alimente care au niveluri mai ridicate de histamină:

Alimente fermentate (varză, oțet, sos de soia, chefir, iaurt, murături etc.)

Carne tocată (șuncă, salam, peperoni)

Cele mai multe citrice

Fructe uscate (stafide, date, afine etc.)

Avocado

Vânătă

Spanac

Roșii

Banane

Căpșune

Ciocolată

Laptele de vacă

Nuci

Crustacee

Smântână

Brânză veche

Alcool

Mulți conservanți artificiali și coloranți alimentari

Acordați-vă puțină atenție după ce mâncați aceste alimente pentru a vedea dacă aveți vreo reacție. Ca și în cazul tuturor lucrurilor, moderarea este esențială.

Un exemplu de o astfel de reacție a histaminei ar putea fi mucusul, care induce aceeași reacție ca și în cazul unei răceli sau a unei alergii.

Reacțiile histaminice pot apărea, de asemenea și pe piele asemănător erupțiilor cutanate sau de urticare. Ar putea declanșa o reacție dureroasă. Histamina se deplasează în fluxul sanguin, deci are potențialul de a afecta multe organe și sisteme din organism.

 

Sursa: http://peacewithendo.com/2016/03/endometriosis-histamine.html

https://ro.wikipedia.org/wiki/Histamin%C4%83

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

Site creat în WebWave