Dieta alcalină - dieta minune de combaterea tuturor afecțiunilor

22/09/2018

Există foarte multe diete și recomandări nutriționale, dar o dietă mi-a atras atenția în mod special și anume dieta alcalină. Dieta alcalină este în general recomandată persoanelor care suferă de cancer, deoarece această boală se dezvoltă într-un mediu foarte acid, iar adoptând o dietă alcalină s-a dovedit a fi un remediu bun în lupta cu această boală necruțătoare.

Citind cu atenție ce presupune dieta alcalină și care sunt legumele și fructele care ar fi recomandate în această dietă, am observat asemănarea izbitoare dintre dieta alcalină și dieta în endometrioză.

Se pare că dieta de endometrioză este o dietă excepțională care nu numai că îți ameliorează simptomatologia bolii, dar te și ferește de alte boli mai complicate și urâte.

Ce presupune dieta alcalină?

Conform unui articol publicat în anul 2012 la Journal of Environmental Health s-a constatat că echilibrarea pH-ului corpului printr-o dietă alcalină poate fi utilă în reducerea morbidității și a mortalității din numeroase boli precum: hipertensiunea, diabetul, artrita, deficitul de vitamina D, densitate osoasă ș.a.

Cum functioneaza dieta alcalina?

Conform cercetărilor, s-a constatat că o dietă alcalină ce presupune: legume proaspete, fructe și surse de proteine neprocesate, conduc la un pH alcalin în urină, care ajută la protejarea celulelor sănătoase și la echilibrarea nivelurilor de minerale esențiale din organim. S-a demonstrat că dieta alcalină (cunoscută și sub numele de dietele alcalină de cenușă) ajută la prevenirea formării plăcilor în vasele sanguine, împiedică acumularea de calciu în urină, împiedică procesul de formare a pietrelor la rinichi, ajută la construirea masei osoase puternice, reduc pierderea musculară sau spasmele și multe altele .

Ce este practic dieta alcalină?

Dieta alcalină - cunoscută și sub numele de dieta alcalină de cenușă, dieta de cenușă acidă și uneori chiar dieta de pH - ajută la echilibrarea nivelului de pH al fluidelor din organism. PH-ul dvs. este determinat parțial de densitatea minerală a alimentelor pe care le consumați. Toate organismele vii și formele de viață de pe pământ depind de menținerea nivelurilor adecvate de pH. Se spune că într-un corp cu pH echilibrat nu poate exista boală.

Principiile ipotezei de cenușă acidă ajută la alcătuirea principiilor dietei alcaline. Potrivit unui studiu publicat in Journal of Bone and Mineral Research, proteinele și grăsimile, care au un aport scazut de potasiu, reprezintă o dietă acidă, excretia acidului net (NAE) și duc la creșterea calciului în urină și extragerea calciului din sistemul osos, ceea ce duce la osteoporoză. Dieta alcalină își propune să împiedice acest lucru prin alimetne care să contribuie la alcalinizarea organismului, în detrimentul celor care ar produce aciditate.

Unii experți ar putea să nu fie de acord cu cele exprimate, dar cu toții suntem de acord că pentru a menține un organism în viață avem nevoie de un pH al sângelui, bine controlat , de aproximativ 7.365-7.4. PH-ul dvs. poate varia între 7,35 și 7,45, în funcție de ora din zi, de dieta dvs., ultima baie făcută. Dacă dezvoltați dezechilibre electrolitice și consumați frecvent prea multe alimente acide – alcoolice, alimente de cenușă - nivelul pH-ului poate duce la creșterea "acidozelor".

Mă întreb ce înseamnă "nivelul pH-ului"?

Ceea ce numim pH este varianta prescurtată pentru potențialul hidrogenului. Este o măsură a acidității sau a alcalinității lichidelor și țesuturilor organismului nostru. Se măsoară pe o scară de la 0 la 14. Cu cât este mai acidă o soluție, cu atât este mai scăzută pH-ul. Cu cat este mai alcalin, cu atat este mai mare numarul. Un pH de aproximativ 7 este considerat neutru, dar din moment ce corpul uman optimal tinde să fie în jur de 7,4, considerăm că pH-ul cel mai sănătos este unul ușor alcalin, iar pH-ul variază de-a lungul întregului corp, stomacul fiind regiunea cea mai acidă.

Chiar și modificările foarte mici ale nivelului de pH al diferitelor organisme pot cauza probleme majore. De exemplu, din cauza preocupărilor legate de mediu, cum ar fi creșterea depunerii de CO2, pH-ul oceanului a scăzut de la 8,2 la 8,1 și diferite forme de viață care trăiesc în ocean au suferit foarte mult. Nivelul pH-ului este, de asemenea, esențial pentru plantele în creștere și, prin urmare, afectează în mare măsură conținutul mineral al alimentelor pe care le consumăm. Mineralele din ocean, sol și corpul uman sunt folosite ca tampoane pentru a menține nivelurile optime ale pH-ului, astfel încât atunci când aciditatea crește, mineralele scad.

Cum funcționează o dietă alcalină?

Iată câteva noțiuni de bază despre acid / alcalinitate în dieta umană și modul în care alimentele alcaline, ne pot ajuta să ne vindecăm de orice boală posibilă:

Cercetătorii cred că, atunci când vine vorba despre o dietă acidă în totalitate putem discuta despre schimbările de dietă apărute din perioada în care omul se ocupa de vânat și până în prezent. După revoluța agricolă și de industrializare, din ultimii 200 de ani, alimentele pe care le consumăm conțin mult mai puțin potasiu, magneziu, clor și mai mult sodiu, în comparație cu dietele din trecut.

În mod obișnuit, rinichii mențin nivelurile electrolitului (cele ale calciului, magneziului, potasiului și sodiului). Când suntem expuși la substanțe foarte acide, acești electroliți sunt utilizați pentru combaterea acidității.

Potrivit revistei Journal of Environmental Health, menționată mai sus, raportul dintre potasiu și sodiu în dietele celor mai mulți oameni s-a schimbat dramatic. Potasiul în general depășea procentul de sodiu cu un raport de10: 1, acest raport a scăzut la 1: 3. Oamenii cu o dietă normală consumă acum de trei ori mai mult sodiu decât potasiul în medie!

Mulți copii și adulți consumă astăzi o dietă bogată în sodiu, care este foarte scăzută nu numai în magneziu și potasiu, ci și în antioxidanți, fibre și vitamine esențiale. În plus, dieta tipică occidentală este bogată în grăsimi rafinate, zaharuri simple, sodiu și clorură.

Toate aceste modificări ale dietei umane au dus la creșterea acidozei metabolice. Cu alte cuvinte, nivelurile de pH ale organismelor multor oameni nu mai sunt optime. În plus, mulți suferă de aport scăzut de nutrienți și de probleme precum deficitul de potasiu și magneziu.

Aceasta accelerează procesul de îmbătrânire, determină pierderea treptată a funcțiilor organelor și degenerează masa țesuturilor și a osului. Gradul ridicat de aciditate forțează corpurile noastre să își procure mineralele din oase, celule, organe și țesuturi.

Dieta alcalină - beneficii

1. Protejează densitatea osoasă și masa musculară

Aportul de minerale joacă un rol important în dezvoltarea și întreținerea structurilor osoase. Cercetările arată că, cu cât mâncăm mai multe fructele și legumele, cu atât mai bună protecție vom avea asupra sistemului osos și a celui muscular, mai ales o dată cu înaintarea în vârstă.

O dietă alcalină poate contribui la echilibrarea rapoartelor de minerale care sunt importante pentru construirea oaselor și menținerea masei musculare slabe, incluzând calciu, magneziu și fosfat. Dieta alcalină ajută, de asemenea, la îmbunătățirea producției de hormoni de creștere și absorbția vitaminei D, care protejează oasele, în plus față de atenuarea multor alte afecțiuni cronice.

2. Reduce riscul de hipertensiune arterială și accident vascular cerebral.

Unul dintre efectele anti-îmbătrânire ale unei diete alcaline este că scade inflamația și provoacă o creștere a producției de hormoni de creștere. Acest lucru s-a dovedit a îmbunătăți sănătatea cardiovasculară și oferă protecție împotriva problemelor comune cum ar fi colesterolul ridicat, hipertensiunea arterială, pietrele la rinichi, accidentul vascular cerebral și chiar pierderea memoriei.

3. Reduce durerea cronică și inflamația

Studiile au descoperit o legatură între dieta alcalina si un nivel redus al durerii cronice. S-a descoperit că acidoza cronică ar contribui la durerea cronică a spatelui, a durerilor de cap, a spasmelor musculare, simptomelor menstruale, inflamației și durerilor articulare.

Un studiu realizat de Societatea pentru minerale și oligoelemente din Germania a constatat că, atunci când pacienții cu dureri cronice de spate au primit un supliment alcalin zilnic timp de patru săptămâni, 76 dintre cei 82 de pacienți au raportat scăderi semnificative ale durerii.

4. Îmbunătățește absorbția vitaminelor și previne deficiența de magneziu

O creștere a magneziului este necesară pentru buna funcționare a sute de sisteme enzimatice și procese corporale. Mulți oameni au deficiențe de magneziu și ca rezultat s-au raportat complicații ale inimii, dureri musculare, dureri de cap, tulburări de somn și anxietate. Magneziul mai este ecesar și pentru a activa vitamina D care este importantă pentru funcționarea globală imună și endocrină.

5. Ajută la îmbunătățirea funcției imunitare și a protecției împotriva cancerului

Când celulele nu dispun de minerale suficiente pentru a elimina deșeurile sau pentru a oxigena complet corpul, întregul organism suferă. Absorbția de vitamina este compromisă de pierderea mineralelor, în timp ce toxinele și agenții patogeni se acumulează în organism și slăbesc sistemul imunitar.

Cercetările publicate în Jurnalul Britanic de Radiologie au arătat că moartea celulelor canceroase (apoptoza) este mult mai probabil să apară într-un organism alcalin. Se consideră că cea mai bună modalitate de prevenire a cancerului este adoptarea unei diete alcaline. Alcalinitatea poate ajuta la scăderea inflamației și riscul bolilor cum ar fi cancerul - plus o dietă alcalină s-a dovedit a fi mai benefică pentru anumiți agenți chimioterapeutici care necesită un pH mai mare pentru a funcționa corespunzător.

6. Vă poate ajuta să vă mențineți greutatea

Limitarea consumului de alimente care formează acid și adoptarea unei alimentații care menține alcalinitatea poate proteja corpul dumneavoastră de obezitate prin scăderea nivelurilor de leptină și a inflamației, ceea ce afectează abilitățile de ardere a grăsimilor.

Iată câteva sfaturi utile pentru adoptarea unei alimentații alcaline:

Ori de câte ori este posibil, încercați să cumpărați alimente organice alcaline. Experții consideră că o importanță deosebită în ceea ce privește consumul unei diete alcaline este de a cunoaște tipul de sol în care a fost cultivat produsul dvs. - deoarece fructele și legumele cultivate în soluri organice, minerale dense tind să fie mai alcaline. Cercetările arată că tipul de sol pe care plantele sunt cultivate poate influența semnificativ conținutul lor de vitamine și minerale, ceea ce înseamnă că nu toate alimentele alcaline se dezvoltă în mod egal.

PH-ul ideal al solului pentru a obține maximul de vitamine si minerale este de 6 și 7. Solurile acide sub un pH de 6 pot avea calciu și magneziu redus, iar solul peste pH-ul 7 poate duce la pierderea totală a fierului, manganului, cuprului și zincului. Solul susținut organic și expus animalelor sălbatice / pășunat tinde să fie cel mai sănătos.

Dacă sunteți curioasă să vă știți nivelul pH-ului înainte de a pune în aplicare sfaturile de mai jos, puteți testa pH-ul dvs. prin achiziționarea unor benzi speciale de la magazinle de specialitate sau din farmacie. Puteți să vă măsura pH-ul cu probe de salivă sau urină. A doua urinare a dimineții vă va oferi cele mai bune rezultate. Comparați culorile de pe banda dvs. de testare cu o diagramă care este livrată împreună cu trusa de testare. În timpul zilei, cel mai bun moment pentru a-ți testa pH-ul este cu o oră înainte de masă și două ore după masă. Dacă încercați cu salivă, ar trebui să rămâneți între 6,8 și 7,2.

Cele mai bune alimente alcaline:

Fructele proaspete și legumele promovează cel mai mult alcalinitatea. Unele dintre cele mai bune sortimente includ: ciuperci, citrice, stafide, spanac, grapefruit, roșii, avocado, ridichi negre, castraveți, căpșuni, broccoli, oregano, fasole, varză, telina, sfeclă roșie, pepene verde, smochine și banane coapte.

Toate alimentele crude: Ideal ar fi să le aveți din sursă proprie. Legumele fierte și legumele nefierte se spune că sunt biogene sau "dau viață". Mâncărurile gătite epuizează mineralele alcaline. Creșteți aportul de alimente crude și încercați să beți cât mai multe sucuri sau fructe și legume gătite pe aburi.

Proteinele din plante: Migdalele, fasolea.

Apa alcalină: Apa alcalină are un pH de 9 până la 11. Ar fi bine să beți apă distilată. Apa filtrată cu osmoză este ușor acidă, dar este o opțiune mult mai bună decât apa de la robinet sau cea îmbuteliată sau tratată. Adăugarea de lămâie, lyme sau bicarbonat în apă, vă poate ajuta să vă mențineți alcalinitatea.

Băuturi verzi: băuturile din legume verzi sunt încărcate cu elemente alcaline și clorofilă. Clorofila este similară din punct de vedere structural cu sângele nostru și ajută la alcalinizarea sângelui.

Alimentele care contribuie cel mai mult la aciditate includ:

Alimente cu conținut ridicat de sodiu: Alimentele procesate conțin tone de clorură de sodiu - sare de masă - care constrictează vasele de sânge și creează aciditate.

Carnea

Cerealele prelucrate (cum ar fi fulgii de porumb)

Ouă

Bauturi cofeina si alcool

Ovăz și produse din grâu integral: Toate boabele, întregi sau nu, creează aciditate în organism.

Lapte: Produsele lactate bogate în calciu provoacă unele dintre cele mai mari rate de osteoporoză. Asta pentru ca ele produc aciditate in organism! Când fluxul sanguin devine prea acid, va fura calciul (o substanță mai alcalină) din oase pentru a încerca să echilibreze nivelul pH-ului. Deci, cel mai bun mod de a preveni osteoporoza este de a mânca o mulțime de legume verzi sau frunze verzi!

Arahide și nuci

Paste, orez, pâine și produse din cereale ambalate

 

Ce altceva ar mai trebui să evităm?

Alcoolul și consumul de droguri

Cofeina în exces

Excesul de antibiotice

Îndulcitorii artificiali

Stresul cronic

Scăderea nivelului nutrienților din alimente datorită agriculturii industriale

Nivelurile scăzute de fibre din dietă

Lipsa exercițiilor fizice

Excesul de carne de animale în dietă (din surse nealimentare cu iarbă)

Hormonii din alimente, produse de sănătate și de infrumusețare cât și materialele plastice

Expunerea la substanțe chimice și radiații provenite de la mașini de curățat, materiale de construcție, calculatoare, telefoane mobile și microunde

Produse alimentare colorante și conservanți

Supra-solicitarea

Pesticidele și erbicidele

Poluarea

Sărăcia și obiceiuri alimentare slabe

Alimente prelucrate și rafinate

Respirația superficială

 

Dieta alcalină față de dieta Paleo

Dieta Paleo și alimentația alcalină au multe lucruri în comun și multe beneficii, cum ar fi riscul redus pentru deficiențe nutritive, niveluri reduse de inflamație, digestie mai bună, pierdere în greutate și așa mai departe.

Unele lucruri pe care cele două le au în comun includ eliminarea zaharurilor adăugate, reducerea aportului de acizi grași omega-6 proinflamatori, eliminarea cerealelor și a carbohidraților prelucrați, scăderea sau eliminarea consumului de lapte și creșterea consumului de fructe și legume.

Cu toate acestea, există câteva lucruri importante de luat în considerare dacă intenționați să urmați dieta Paleo. Dieta Paleo elimină toate produsele lactate, inclusiv iaurtul și kefirul, care pot fi surse valoroase de probiotice și minerale - plus dieta Paleo nu accentuează întotdeauna consumul de alimente organice.

În plus, dieta Paleo tinde să includă multă carne.

Consumul excesiv de carne poate contribui la creșterea acidității, nu la alcalinitate. Carnea de vită, carnea de pui, crustaceele și carne de porc pot contribui la acumularea de acid sulfuric în sânge, deoarece aminoacizii sunt defalcați.

 

Precauții privind o dietă alcalină

Anumite alimente de pe lista "foarte acide" ar putea să vă surprindă, cum ar fi ouăle și nucile. Acestea ar putea fi acide, dar asta nu înseamnă că nu le putem consuma. Acestea conțin o serie de alte beneficii pentru sănătate, cum ar fi antioxidanții și acizii grași omega-3, ceea ce le face să fie valoroase.

Beneficiile unei diete alcaline pot include o sănătate mai bună din toate punctele de vedere.

Sursa:

https://draxe.com/alkaline-diet/

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

 

 

Site creat în WebWave