Consumul de creveți în endometrioză

13/09/2018

 

Dacă ai endometrioză, probabil că ai aflat deja despre dieta recomandată în endometrioză și efectele benefice ale acesteia. Daca nu, poti citi articolele:

În general persoanelor cu endometrioză li se recomandă o dietă mediteraneană care cuprinde pe lângă multe altele un consum regulat de pește și fructe de mare.

Cu toate știm cât de delicioase sunt fructele de mare gătite pe grătar, cu paste sau în diferite sosuri. Am citit că fructele de mare conțin acizi grași omega 3 care au un efect antiinflamator puternic și ne ajută la diminuarea durerilor, dar oare avem suficiente informații?

Îmi propun în acest articol să discutăm despre creveți. Personal, ador pastele cu creveți și recunosc faptul că le gătesc cel putin o data la două săptămâni. Cu toate acestea, recent am început să citesc mai multe informații legate despre consumul de creveți și doresc să le împărtășesc și cu voi.

Termenul de "creveți" este folosit pentru a gamă largă ce cuprinde sute de specii de crustacee mici care se găsesc în întreaga lume, în habitatele marine. Creveții sunt crustacee decapodice care fac parte din unul dintre cele două grupuri: Caridea și Dendrobranchiata.

După cum sugerează și numele, cele mai multe specii de creveți sunt destul de mici, de aproximativ 1-3 cm, dar cele mai căutate și cele mai viabile din punct de vedere comercial sunt mult mai mari, uneori crescând până la 25 cm lungime. Principala sursă de hrană pentru creveți este coada, dar unele culturi și bucătării aleg să mănânce și alte părți ale creveților. Aceste crustacee mici și amuzante oferă o multitudine de nutrienți atunci când sunt adăugate în dieta dumneavoastră.

Pentru persoanele care caută să elimine excesul de carbohidrați din dieta lor, creveții sunt o opțiune populară, deoarece nu conțin carbohidrați și sunt săraci în calorii (aproximativ 1 calorie / 1 gram de creveți).

Vă puteți completa aportul zilnic de fier, calciu, sodiu, fosfor, zinc, magneziu și potasiu, împreună cu vitamina A, vitamina E și B6 și chiar vitamina B12! De asemenea, conține iod, tiamină, riboflavină și niacină. Poate fi o modalitate delicioasă și eficientă de a vă echilibra nutriția și de a vă menține corpul sănătos.

 

Pierdere în greutate

Creveții sunt o sursă excelentă de proteine și vitamina D, fără carbohidrați, astfel încât pentru persoanele determinate să piardă în greutate, această formă simplă de fructe de mare este o opțiune excelentă. Nivelurile ridicate de zinc sunt de asemenea benefice, deoarece zincul este o modalitate de a crește nivelul de leptină din organism. Leptina este un hormon și face parte integrantă din reglementarea organismului privind depozitarea grăsimilor, apetitul și utilizarea generală a energiei în organism. Prin creșterea nivelurilor de leptină din organism, oamenii pot evita problemele comune cum ar fi supraalimentarea și pofta inexplicabilă pentru alimente de diverse feluri.

De asemenea, are un nivel ridicat de iod, care ajută la controlarea cantității de energie consumată atunci când corpul dumneavoastră este în repaus. Ea interacționează cu glanda tiroidă pentru a accelera activitatea tiroidiană, ajutând foarte mult în curele de slăbire.

 

Proprietăți anti-îmbătrânire

Lumina soarelui este una dintre cauzele majore care promovează îmbătrânirea pielii. Fără protecție, chiar și câteva minute de expunere la soare și UVA pot duce la riduri, pete sau arsuri solare. Prin adăugarea creveților în dieta zilnică sau săptămânală, oamenii își pot îmbunătăți considerabil șansele de a-și înfrumuseța pielea.

Conține niveluri ridicate ale unui anumit carotenoid numit astaxantin, care este un antioxidant puternic care poate reduce semnificativ semnele îmbătrânirii pielii legate de UVA și lumina soarelui.

 

Degenerarea maculară legată de vârstă

Studiile sugerează că, creveții conțin un compus asemănător cu heparina care poate ajuta la tratarea AMD neovasculară. Astaxanthina găsită în creveți ușurează oboseala ochilor, în special pentru cei care folosesc calculatoare pentru perioade lungi de timp în viața personală sau profesională.

 

Căderea părului

Mineralele ce se regăsesc în creveți contribuie la sănătatea podoabei noastre capilare! Un deficit de zinc poate duce la căderea parului. Zincul joacă un rol-cheie în menținerea și crearea de noi celule, inclusiv părul și celulele pielii, astfel încât pentru cei care încep să-și piardă părul sau cei care observă o creștere mai lentă a părului, creveții pot fi un remediu potrivit.

 

Boala cardiovasculară

Pasta fermentată de creveți conține o enzimă fibrinolitică care poate fi utilizată pentru terapia trombolitică. Terapia trombolitică este o modalitate de a sparge cheagurile de sânge periculoase din interiorul vaselor de sânge ale unei persoane. Această enzimă găsită în pasta de creveți poate fi un tratament eficient împotriva bolilor cardiovasculare, care afectează foarte de mulți oameni din întreaga lume. De asemenea, nivelurile ridicate de acid gras omega-3 elimină colesterolul dăunător din sânge, ceea ce reduce riscul de atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale.

 

Bone Health

Proteina și diverse vitamine, cum ar fi calciul, fosforul și magneziul, găsite în creveți, pot ajuta efectiv în lupta împotriva degenerării osoase. Un deficit de proteine și vitamine dietetice poate provoca deteriorarea calității osoase, a masei osoase, a forței și a masei globale, care sunt principalele simptome ale osteoporozei. Adăugarea acestuia la regimul zilnic sau săptămânal de alimentație poate încetini efectele îmbătrânirii oaselor pentru a vă menține mai puternici pentru mai mult timp.

 

Sănătatea creierului

Creveții au un nivel ridicat de fier, care este o componentă minerală cheie în procesul de legare cu oxigen în hemoglobină. Cu fier suplimentar în sistem, fluxul crescut de oxigen poate să apară la nivelul mușchilor, asigurând rezistență și crescând în același timp fluxul de oxigen către creier, ceea ce demonstrează că îmbunătățește înțelegerea, memoria și concentrarea. Studiile sugerează că astaxantinul găsit în creveți poate ajuta la îmbunătățirea performanței memoriei, supraviețuirea celulelor creierului și reducerea riscului bolilor inflamatorii ale creierului.

De asemenea, este o sursă bună de iod, care ajută organismul uman să facă hormoni tiroidieni. Hormonii tiroidieni, la rândul lor, sunt necesari pentru dezvoltarea creierului în timpul copilăriei și al sarcinii.

 

Proprietăți anti-cancerigene

Crevetele conține carotenoide, cum ar fi astaxantinul, care pot ajuta la reducerea riscului de apariție a diferitelor tipuri de cancer.

Seleniul este o componentă cheie a enzimelor antioxidante (cum ar fi peroxidaza de glutation), care luptă împotriva prezenței și efectelor distructive ale radicalilor liberi care pot provoca cancer. De asemenea, seleniul încetinește creșterea tumorii prin stimularea sistemului imunitar și inhibarea creării de vase de sânge care conduc la tumorile care îi ajută să crească sau să metastazeze. Prin urmare, cancerul se luptă pe două fronturi cu acest mineral puternic, care este o componentă proeminentă în structura organică a creveților.

De asemenea, studiile au arătat că în zonele din lume în care seleniul este mai proeminent în sol și, ulterior, în produsele agricole, nivelurile de cancer ale localnicilor au fost semnificativ mai mici.

 

Reduce durerea menstruală

Nu toate tipurile de colesterolul produc efecte negative asupra organismului, iar creveții este o sursă de colesterol de tip benefic organismului datorită acizilor grași omega-3. Aceștia vor echilibra efectele negative bine studiate ale acizilor grași omega-6 și vor ajuta la ameliorarea crampelor menstruale, promovând un flux sanguin mai sănătos la organele reproducătoare prin reducerea altor forme dăunătoare de colesterol în sânge.

 

Cu toate că efectele benefice ale creveților sunt multiple, sunt totuși aspecte pe care trebuie să le luăm serios în considerare:

  • Creveții se hrănesc cu particule din apă și alge microscopice. În acest sens, pe timp de vară, când datorită încălzirii apei, se dezvoltă algele toxice, nu se recomandă consumul de creveții.

  • Vara este perioada de reproducere a creveților și astfel toată energia acestora se concentrează în această direcție, ei rămânând secatuiți de energie și mai puțin gustoși.

  • Nu se recomandă consumul de creveți din zone radioactive (Oceanul Pacific Area 61 (Pacific, N-V) Area 67 (Pacific, N-E) Area 71 (Pacific, Western Central) Area 77 (Pacific, Eastern Central) Area 81 (Pacific, S-V) Area 87 (Pacific, S-E) Area 88 (Pacific, Antarctic) ).

Se recomanda consumul de creveți pe timp de iarnă când aceștia se pregătesc pentru perioada de reproducere și conțin maximul de nutrienți posibili.

In această perioadă a anului nu au fost raportate atâtea cazuri de toxi-infecție alimentară cu fructe de mare precum vara când gradul de toxicitate este maxim.

Surse:

https://www.organicfacts.net/health-benefits/animal-product/health-benefits-of-shrimp.html

https://www.activenews.ro/prima-pagina/FUKUSHIMA-inceputul-Apocalipsei-Cum-ne-dam-seama-daca-PESTELE-pe-care-il-cumparam-este-CONTAMINAT-ep.-2-51245

https://www.fs.usda.gov/Internet/FSE_DOCUMENTS/stelprdb5338955.pdf

Totul despre ce mâncăm – București, Litera 2018

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

Site creat în WebWave