Consumul benefic al morcovilor în endometrioză.

19/10/2018

Morcovii sunt o surs foarte bună de vitamine și minerale, în special vitamina A (de la beta-caroten), biotina, vitamina K (fitlochinona), potasiu și vitamina B6.

 

Vitamina A: Morcovii sunt bogați în beta-caroten, care este transformat de organism vitamina A. Vitamina A îmbunătățește vederea și este importantă pentru creșterea, dezvoltarea și funcția imună.

 

Biotina: O vitamină B, cunoscută anterior ca vitamina H. Acesta joacă un rol important în metabolismul grăsimilor și proteinelor.

 

Vitamina K1: cunoscută și sub denumirea de filicinonă, vitamina K este importantă pentru coagularea sângelui și poate îmbunătățirea sănătății osoase.

 

Potasiu: Un mineral esențial, important pentru controlul tensiunii arteriale.

 

Vitamina B6: Un grup de vitamine înrudite care sunt implicate în conversia alimentelor în energie.

 

Un morcov pe zi detoxifică organismul de estrogenul rău în exces

 

Morcovii cruzi conțin o fibră unică ce absoarbe excesul de estrogen și ajută organismul să îl elimine din corp. De ce este atât de important acest lucru?

 

Societatea noastră occidentală se confruntă cu o poziție dominantă de estrogen, pentru că ne confruntăm cu o povară crescândă a stresului. Stresul, fizic sau emoțional, crește producția de estrogen. În plus, pesticidele și substanțele chimice cum sunt xenonestrogeni - substanțe chimice pe care corpul le percepe ca estrogen intensifică această problemă.

 

Produsele dietetice dezechilibrează drastic echilibrul estrogenic al organismului.

 

Soia conține fitoestrogenii care imită estrogenul în organism. Această modă a consumului de soia are efecte devastatoare asupra echilibrului hormonal pentru bărbați, femei și în special pentru copii. Grăsimile nesănătoase, care includ toate uleiurile vegetale rafinate(ulei de porumb, ulei de soia, ulei de șofrănel, ulei de canola, ulei de floarea soarelui etc.), duc la creșterea inflamației în organism și cresc valorile estrogenice.

 

Dominanța estrogenului este motivul principal al SPM. Simptomele menopauzei sunt: acneea hormonală, infertilitatea și tulburările de dispoziție. Aceste probleme nu afectează doar femeile ci și bărbații, în special băieții la adolescență, în perioada ante-pubertate când se confruntă cu o amenințare de dominanță estrogenică. Lipsa tonusului muscular, a disfuncției erectile și a "sânilor de bărbat" indică în parte o dominantă estrogenică scăpată de sub control.

 

Un morcov crud pe zi ajută la menținerea estrogenului în cantități normale.

Dr. Ray Peat a introdus prin cercetarea sa controversată și revoluționară în domeniul nutriției obiceiul de a mânca " un morcov pe zi". El a constatat că mâncând un morcov pe zi a reușit să-și înlăture migrenele și automat a bănuit ca fibra morcovului avea un efect protector intestinal și antiestrogenic. Astfel, a ajuns să facă studii asupra femeilor cu simptome premenstruale și a constatat că înainte de începerea dietei cu morcovi femeile aveau nivelul de estrogen foarte ridicat, iar la numai câteva zile de administrare a acestei diete, nivelul estrogenului a scăzut considerabil și efectele dietei s-au făcut șimțite fizic prin lipsa durerilor și a migrenelor. Studiul a fost un succes!

 

Ce morcovi sunt buni și cum se mănâncă morcovii?

Cumpărați morcovii întregi și încercați să-i găsiți organici sau din surse sigure. Morcovii trebuie să fie de dimensiuni potrivite, cu coajă normală pentru a împiedica pătrunderea bacteriilor. Baby carrot sau morcovii pre-decojiți nu sunt recomandați!

 

La Summitul Gluten, Dr. Tom O'Bryan a precizat că dacă morcovul este decojit și lăsat în frigider, va dezvolta bacteria gram. Această bacterie conține o endotoxină – cu o componentă toxică - numită lipopolizaharide (LPS).

Stim ca LPS provoaca o reactie imunitara puternica la om si la animale. Când mâncăm un aliment ce conține LPS ne crestem automat inflamația în organism. Cercetările arată că LPS poate duce la tulburarea intestinală și poate contribui la tulburările de dispoziție, inclusiv depresie.

 

Endotoxina formată în intestin poate bloca respirația și poate provoca dezechilibre hormonale care contribuie la instabilitatea nervilor, deci este utilă optimizarea florei intestinale care se poate realiza cu o salată de morcovi organici, oțet natural, ulei de nucă de cocos și ulei de măsline, care transportat în intestin de către fibra de morcov, suprimă creșterea bacteriană în timp ce stimulează vindecarea peretelui intestinului. Salata de morcov îmbunătățește raportul dintre progesteron, estrogen și cortizol. Această dietă este foarte bună și în cazul epilepsiei, al insomniei sau al artritei.

 

Concluzie

Estrogenii nocivi care se află în organism din cauza alimenteției neadecvate, pot fi reabsorbiți în intestin chiar și după ce au fost „detoxifiați” de ficat și pot determina reacții hormonale majore dacă nu sunt excretați în mod corespunzător. Morcovul brut, crud, organic este un factor cheie în scăderea nivelurilor de estrogen și aducerea înapoi a echilibrului hormonal adecvat în organismul nostru.

Morcovii se pot mânca în varianta nedecojită sau decojită, dar cel mai sănătos este sa îi mâncați cruzi, deoarece prin fierbere își reduc din calități.

Sursa:

https://katedeering.com/2012/11/a-raw-carrot-a-day-keeps-the-toxins-away/

https://empoweredsustenance.com/raw-carrot-a-day/

https://www.healthline.com/nutrition/foods/carrots#section3

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

 

 

Site creat în WebWave