Ce tip de ulei este recomandat în dieta pentru endometrioză

21/08/2018

Folosirea uleiurilor de înaltă calitate este esențială în tratarea endometriozei. Alegerea uleiurilor și a grăsimilor pentru gătitul zilnic, poate avea un impact profund asupra durerilor resimțite și a stării generale de bine. Majoritatea persoanelor, cunosc noțiunea de uleiuri saturate și polisaturate, dar esențială este forma în care acestea se regăsesc. Fiecare membrană celulară, steroizi, celule ale creierului depind în principal de uleiurile (de lipidele) pe care organismul le procesează din grăsimile pe care le mâncăm. În mâncarea noastră de zi cu zi, putem găsi uleiurile împărțite în două forme: grăsimi cis și trans.

Acizi grași cis

În mod natural, grăsimile au o formă asemănătoare unei potcoave. Această formă le ajută ca în combinație cu fosfolipidele să creeze o membrană celulară rigidă care să protejeze spațiul și procesele interioare ale celulei. Membrana conferă intergritate fiecărei celule și acționează ca și o barieră în calea substanțelor chimice dăunătoare care altfel ar intra celule și le-ar împiedica să producă proteine, prostaglandine, steroizi, enzime și fosfolipide.

Având în vedere că această calitate superioară a uleiurilor cis influențează o treime din țesuturile creierului cât și fiecare membrană celulară, putem spune că este vitală.

Prin urmare, alegerea uleiului cis este foarte importantă și este recomandat să căutați să folosiți uleiuri obținute prin presare la rece, cum ar fi uleiul de măsline sau uleiul nerafinat de origine vegetală cum este cel de floarea soarelui. Uleiul de nuci și de semințe este deasemenea o foarte bună sursă de ulei de tip cis. O linguriță de ulei vegetal de semințe sau nuci pe zi este aportul optim de uleiuri de tip cis și este echivalentul unei mâini de nuci.

Acest tip de ulei ajută funcțiile tiroidei, și consumate moderat, nu îngrașă.

 

Acizi grași trans

Acizii grași de tip trans, se regăsesc în acele uleiuri procesate, hidrogenate și rafinate. Se regăsesc în general în biscuiți, prăjituri, torturi, produse de patiserie și margarină. Majoritatea uleiurilor vegetale din magazine sunt procesate și conțin ulei de tip trans care este implicat în producerea cancerului la sân. Femeile care consumă uleiuri de tip trans au cu 40% mai multe șanse să dezvolte cancer mamar. Când uleiul este procesat, acea formă de potcoavă devine mai mult o formă ciudată, răsucită. Această formă nu va umple perfect golul membranei celulare și astfel va facilita intrarea substanțelor chimice nocive în interiorul celulei. Din acest motiv se dezvoltă cancerul și se facilitează implantul de focare de endometrioză.

Motivul pentru care încălzitul uleiului excesiv nu este recomandat este că uleiul de tip cis, prin încălzire excesivă, se transformă în trans.

Trebuie să evitați uleiurile procesate, uleiurile râncede și niciodată să nu utilizați un ulei de două ori. Pe fiecare ulei cumpărat trebuie să apară mențiunea clară de NERAFINAT și  PRESAT LA RECE.

 

Sunt trei categorii importante de uleiuri, pe care organismul uman le folosește:

  • acid linoleic – seria 1 de prostaglandine (uleiuri vegetale)

  • acidul arahidonic – seria 2 de prostaglandine (carne și produse lactate)

  • acid alfa-linoleic – seria 3 de prostaglandine (ulei de pește și semințe de in)

 

Seria 1-3 are proprietăți antiinflamatoare, iar seria 2 cauzează inflamații în organism. Corpul poate să-și producă acid arachidonic (adică cel care ne provoacă inflamații) din produsele lactate sau grăsimea din carne, dar pentru acidul linoleic sau acidul alfa-linoleic trebuie să ne ajutăm singuri organismul și să consumăm ulei de pește sau ulei vegetal nerafinat, presat la rece.

 

Acidul linoleic pe care organismul nu îl poate produce, îl asimilează din ulei de floarea soarelui, ulei de cânepă, ulei din semințe de dovleac, alune, nuci, ulei de susan. De aceste tipuri de uleiuri avem nevoie zilnic.

 

Cele mai bune uleiuri pentru consumul zilnic sunt:

  • uleiul de pește

  • uleiul de floarea soarelui

  • uleiul de măsline

  • uleiul de cânepă

  • uleiul de dovleac

  • uleiul de nuci

  • uleiul de primulă

  • uleiul de susan

  • uleiul de alune

     

Uleiul de cocos este foarte des recomandat în dieta de endometrioză datorită proprietăților sale benefice asupra sistemului imunitar. Cu toate acestea, uleiul de cocos este un ulei gras saturat și se recomandă a se consuma nerafinat, neprocesat sau odorizat pentru a putea beneficia de efectele sale pozitive.

 

Sursa:

http://www.endometriosisdiet.com.au/endometriosis-diet/benefits-of-coconut-oil/

cartea A key to healing and fertility through nutrition- Dian Shepperson Mills & Michael Vernon

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

Site creat în WebWave