Ce este mâncarea procesată?

28/06/2019

Noțiunea de mâncare procesată nu se referă doar la mâncarea semipreparată, cea cu E-uri, uleiuri rafinate, cea gătită la microunde, sosuri sau alte mâncăruri de tip fast food. Alimentele procesate sunt acele alimente care au fost preparate/ procesate prin:

  • Înghețare
  • Fierbere
  • Conservare
  • Uscare
  • Aici se pot introduce și acele alimente care au fost crescute artificial și pentru care a fost necesar un întreg proces mecanic, chimic pentru a le obține.

Ca să înțelegem mai ușor, a mănca o mâncare procesată înseamnă a consuma acele produse pe care mama natură nu le face, sau nu le face în acel mod în care sunt consumate.

Nu toate alimentele procesate sunt dăunătoare organismului deoarece în acest sens nu ar trebui să mâncăm deloc mâncarea gătită care uneori este chiar sănătoasă dacă este să considerăm că roșia conține mai mulți nutrienți în stare gătită, oul fiert care este un aport de colesterol bun și sursă de proteine, prunele uscate care sunt consumate chiar și de către copii pentru reglarea tranzitului intestinal, dar trebuie să avem grijă la acele preparate care conțin ingrediente nocive și care ar provoca reacții alergice, inflamatoare, acide în organism ceea ce duce la apariția bolilor și aici putem aminti:

  • Uleiurile rafinate, odorizate, margarina care sunt responsabile pentru o serie de afecțiuni și care din păcate încă se comercializează
  • Cantitățile prea mari de iod pe zi care în lipsa seleniului duc la apariția tiroidei autoimune și la formarea gușei. Să nu uităm ca iodul este introdus în sare (nu în mod natural, ci prin legislație), iar sarea iodată se regăsește aproape în toate produsele pe care le consumați zilnic
  • Făina albă în special cea cu gluten, deoarece in ultimii zeci de ani glutenul a crescut cu 75% și reprezintă practic zahărul din cereale care este la fel de nociv ca și alte tipuri de zahăr în cantitățile acestea. Pentru oblinerea făinii albe se intervine și asupra bobului de grâu și asupra făinii. Făina nu este doar măcinată și livrată spre consumatori, ci este întens procesată pentru a deveni fină, albă și a avea anumite proprietăți pe care în mod natural nu le are
  • Produsele de patiserie din făină albă care sunt pufoase și produc balonare, constipație, boli de colon, intestin
  • Zahărul rafinat care este cel mai nociv drog inflamator ce îmbolnăvește toată populația globului și împotriva căruia nu sunt luate măsurile de siguranță necesare
  • Legumele și fructele asupra cărora sa intervenit pentru creștere, dăunători, culoare, informație genetică și care nu se comportă asemeni celor obținute în mod natural
  • Lactatele din magazin care nu conțin doar produsul de bază ci conțin și o serie de alte ingrediente nocive care în mod normal nu ar trebui să se regăsească
  • Tot o procesare negativă este și gătirea pe grătar care se consideră a fi sănătoasă, dar din păcate acele dungi negre care apar pe carne, legume sau păine sunt o sursă sigură de cancer. Este mult mai sănătoasă gătirea la tavă, la cuptor, dar și aceea trebuie verificată constant pentru a nu se arde. Putem să folosim și grătarul dar să avem grijă să nu avem dungi închise la culoare pe alimentele pe care le consumăm.
  • Prăjitul este o formă nocivă de procesare a alimentelor din dublu motiv: întâi este o sursă cancerigenă din cauza acelei cruste de culoare neagră și în plus datorită uleiului folosit care fie este ars, fie este rafinat și nociv. Ca și alternativă se preferă coptul alimentelor, gătirea pe abur sau apă.

Toate produsele în care apar aceste ingrediente nocive la care se adaugă E-urile, conservanții, hormonii de creștere, nitriții și nitrații, coloranții artificiali, siropul de porumb, sulfații, proteinele din soia extrase cu substanțe toxice nu sunt sănătoase și ne pot face chiar foarte mult rău în special în endometrioză unde ideea de bază este să găsim o cale de a trăi cât mai natural și în armonie cu tot ceea ce ne înconjoară.

Site creat în WebWave