Ce este durerea ligamentului rotund? Se poate manifesta și în endometrioză?

07/05/2019

Ce este durerea ligamentului rotund?

Femeile se confruntă cu dureri ale ligamentului rotund adesea în timpul sarcinii.

Ligamentele rotunde sunt două “cordoane” ale țesutului conjunctiv care susțin uterul pe fiecare parte.

Aceste ligamente leagă uterul de zona inghinală și pubiană. Pe măsură ce uterul crește, în timpul sarcinii, ligamentele rotunde se pot întinde, iar la mișcare, pot cauza spasme dureroase.

Deși această durere este una specifică femeilor gravide, ea se poate manifesta și în cazul femeilor cu endometrioză.

Care este senzația?

Durerea ligamentului rotund se simte profund, ca o durere ascuțită, sub formă de junghi sau întindere care începe sau se înrăutățește odată cu mișcarea și uneori poate fi necesar repausul la pat.

Durerea se poate resimți local, dar poate urca și în sus, sau poate coborâ la nivelul șoldurilor.

Femeile gravide resimt această durere, în general, pe partea dreaptă a abdomenului inferior sau a bazinului. Cu toate acestea, sunt cazuri în care durerea s-a manifestat în partea stânga sau chiar pe ambele părți ale abdomenului.

Cauze

  • Miscările bruște, cum ar fi tusea, pot declanșa dureri ale ligamentelor rotunde.

Când o persoană nu este însărcinată, ligamentele rotunde care susțin uterul sunt mai scurte, mai ferme, dar mai flexibile.

În timpul sarcinii, aceste ligamente se prelungesc, se îngroașă și se întind, la fel ca o bandă de cauciuc.

La persoanele care nu sunt însărcinate, ligamentele se întind și se contractă lent. În timpul sarcinii, ele sunt supuse la atât de multă tensiune încât se pot întinde și contracta rapid, provocând spasme sau influențe asupra terminațiilor nervoase.

Mișcări care declanșează frecvent dureri de ligament rotund:

  • Mersul
  • Întoarcerea în pat de pe o pate pe cealaltă
  • Ridicatul rapid în picioare
  • Tușitul
  • Strănutul
  • Râsul
  • alte mișcări bruște

Pentru a evita declanșarea durerii ligamentului rotund, încercați:

  • Odihna pe o parte, cu genunchii îndoiți și având o perină între picioare și sub burtă (în special pentru femeile însărcinate)
  • Schimbarea pozițiilor încet
  • Băi călduțe
  • Exerciții fizice ușoare, prenatale

Unele personae consideră că schimbarea rutinei zilnice care presupune includerea mai multor zile de odihnă și reducerea mișcărilor bruște ar ajuta la atenuarea durerilor ligamentului rotund.

Sursa:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/324137.php

Site creat în WebWave