Ce este de evitat și ce este recomandat în managemetul endometriozei?

02/08/2018

Dieta în endometrioza presupune reducerea durerilor, a crampelor, a inflamației, a balonării, a nivelul de estrogen, echilibrează hormonii, au rol în reducerea greutății, reducerea toxinelor - găsite în aditivi, conservanți, pesticide, substanțe chimice, antibiotice utilizate în creșterea animalelor.

Motivul pentru care anumite alimente agravează simptomele endometriozei se bazează pe reacțiile chimice din corp care sunt cauzate de către anumite grupuri de alimente. Unele dintre aceste reacții chimice sunt foarte subtile și complexe, bazate pe enzimele din alimente și reacția lor complexă la substanțele chimice prezente deja în organism.

Cum influențează dieta, endometrioza?

Endometrioza este alimentată prin sinteza estrogenului din organism. Acesta poate lua forma:

- propriului estrogen (natural, care este produs în organism)

- estrogenul care este preluat din alimente ca fito-estrogen

- estrogeni proveniți din substanțe chimice care se regăsesc în articolele de toaletă și cosmetice sub formă de xeno-estrogeni

Dieta de endometrioza poate ajuta la reducerea acestor simptome, sau în unele cazuri, poate duce chiar și la eliminarea lor.

Pe lângă reglarea nivelurilor de estrogen, trebuie să aveți în vedere și reglarea nivelurilor de prostaglandine din corpul vostru. Prostaglandinele sunt acizi grași complecși, derivați din surse dietetice.

Crampele menstruale dureroase pe care le simțiți, precum și simptomele de durere din cauza endometriozei se datorează, de fapt, prostaglandinelor. O schimbare a dietei poate modifica acest lucru.

În realitate avem doua tipuri de prostaglandine: cele bune si cele rele.Scopul dietei de endometrioză este de a bloca progestglandinele rele și a le ajuta pe cele bune. Acțiunea celor "rele" are ca efect creșterea contracțiilor uterine, a durerii și a inflamației. Rolul progestglandinelor bune au un efect total opus celor rele. Cand schimbați uleiurile din dieta voastră, cu uleiuri grase de tip omega-3, ajutați progestglandinele bune să se dezvolte.

  • Grâu - prăjiturile și produsele din paste făinoase - conțin acid fitic care vă poate agrava simptomele de endometrioză. Grâul conține și glutenul pe care femeile cu endometrioză nu îl tolerează.

  • Carnea roșie - ajută prostaglandinele rele care provoacă inflamație și poate conține, de asemenea, hormoni de creștere.

  • Carbohidrati rafinați si concentrați - paine alba,făină, prăjituri, paste făcute din făină rafinată. Pentru acestea marea parte a valorilor nutritive a fost înlăturată.

  • Zaharuri rafinate - provoacă reacții inflamatorii și produc un mediu acid în organism care poate crește inflamația endometriozei.

  • Cofeina - găsită în ceai, cafea, băuturi răcoritoare - amplifică și susțin crampele abdominale. Cofeina crește nivelul de estrogen fiind un fito-estrogen cunoscut.

  • Produse lactate - lapte, brânză, unt, cremă, smântână - cauzează reacție inflamatorie, deoarece acestea măresc prostaglandinele inflamatorii.

  • Oua - dacă nu aveți oua din surse sigure, ar fi bine să nu le consumați deloc deoarece pot conține dioxină. Pot provoca, de asemenea probleme digestive, chiar și constipație.

  • Alimente prăjite - pot stimula prostaglandinele negative.

  • Grăsimi și uleiuri saturate - Alimente bogate în acizi grași stimulează prostaglandinele inflamatorii negative. Acizii grași se găsesc în grăsimi saturate, unt, margarină, untură.

  • Produse din soia – explicațiile se regăsesc detaliate mai jos.

  • Mâncarea semipreparată - conține o serie de aditivi, ieftini și au o valoare nutritivă foarte mică.

  • Alcool - consumă vitamina B, care este stocată în ficat. O bună funcționare a ficatului este vitală, deoarece ficatul va ajuta la eliminarea excesului estrogen din organism

Următoarea listă de suplimente, ajuta femeile cu endometrioză:

  • Magneziul - este un mineral care ajută la diminuarea crampelor pe timpul menstruației. De asemenea, ajută la menținerea nivelului de apă în intestin și vă poate ajuta în cazul în care aveți probleme de constipatie.

  • Zincul - este esențial pentru activitatea enzimatică, ajutând celulele să se reproducă, ceea ce vă va ajuta să vă vindecați mai ușor. Zincul stimulează sistemul imunitar și contribuie la menținerea unei stări emoționale pozitive.

  • Calciu - nivelurile de calciu scad înainte de apariția menstruației. Deficiența poate duce la crampe musculare, dureri de cap sau dureri pelviene.

  • Fierul - femeile cu endometrioză tind să aibă menstruația abundentă ceea ce poate duce la o deficiență de fier. Acest lucru poate duce la anemie care se caracterizează prin oboseală și slăbiciune extremă.

  • Complexul de B-uri - acestea sunt importante pentru defalcarea proteinelor, carbohidraților și grăsimilor din organism. Vitaminele B îmbunătățesc simptomele emoționale ale femeilor cu endometrioza, si au un rol dovedit în tratarea PMT

  • Vitamina C - este cunoscută pentru stimularea sistemului imunitar și de a oferi rezistență la boli. Are rol în producerea și menținerea colagenului în organism.

  • Vitamina A - bun pentru sistemului imunitar

  • Vitamina E - rol important pentru întărirea sistemului imunitar și creșterea capacității de stocare a oxigenului

  • Seleniu - când se administrează împreună cu vitamina E reduce inflamația asociată cu endometrioza și întărește sistemul imunitar.

 

Alimente benefice pentru sistemul imunitar: mazărea, fasolea (în cazul în care nu aveți operații recente de colon sau intestin), ceapa, usturoiul, morcovii, rabarbura, ghimbirul.

 

Alimente pentru echilibrare hormonală: fasole, mazăre, usturoi, usturoi, mere, rabarbura, pătrunjelul, conopida, varza, alunele.

 

*Specialiștii în domeniu alimentației și sănătății au raportat o serie de motive pentru care nu ar trebui să consumăm soia deloc:

  • Nivelurile ridicate de acid fitic din soia reduc asimilarea calciului, magneziului, cuprului, fierului și zincului. Acidul fitic din soia nu este neutralizat prin metode obișnuite de preparare cum ar fi îmbibarea, germinarea, gătitul lent. Au fost raportate probleme de creștere în rândul copiilor care au avut o dietă bogată în soia.

  • Inhibitorii de tripsină din soia interferă cu digestia proteinelor și pot cauza tulburări pancreatice.

  • Fito-estrogenii de soia perturba funcția endocrină, provoacă infertilitate,cancer de sân.

  • Fito-estrogenii de soia sunt agenți antitiroidieni puternici care provoacă hipotiroidism și pot provoca cancer tiroidian. La sugari, consumul de soia a fost corelat cu boala tiroidiană autoimună.

  • Analogii de vitamina B12 din soia nu sunt absorbiți și chiar cresc cerința corpului pentru B12.

  • Alimentele din soia măresc necesarul de vitamina D.

  • Acidul glutamic liber sau MSG, un neurotoxin puternic, se formează în timpul prelucrării produselor din soia.

  • Alimentele din soia conțin niveluri ridicate de aluminiu care sunt toxice pentru sistemul nervos și rinichii.

  • Diferitele efecte negative ale soiei slăbesc sistemul imunitar.

Surse: https://bloominuterus.com/2015/04/06/why-no-dairy/

http://www.endo-resolved.com/diet.html

http://www.endo-resolved.com/diet_advice.html

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

Site creat în WebWave