Castraveții murați în endometrioză

01/09/2018

În ultimii ani, o serie de studii de cercetare au demonstrat efectele remarcabile pe care bacteriile și drojdiile vii le au asupra sănătății noastre digestive. Un articol publicat în Jurnalul American de Obstetrică și Ginecologie sugerează că alimentele probiotice, care în general se spunea că sunt bune pentru flora intestinală pot influența debutul și progresia endometriozei.

 

Endometrioza este o boală în care țesutul asemănător celui endometrial apare pe alte organe din abdomenul inferior sau chiar la distanță de acesta, în cazuri mai rare. Acest țesut este deseori numit leziuni endometriale. Endometrioza este legată de durerea abdominală inferioară, precum și de problemele de fertilitate cauzate de reacțiile inflamatorii ale organismului la leziuni.

 

Anumite cercetări susțin că bacteriile din intestin, denumite și microbiote intestinale, pot fi legate de dezvoltarea endometriozei. În mod specific, bacteriile bune din tractul digestiv pot ajuta corpul să se ocupe de inflamația cauzată de celulele endometriale.

 

Când femeile se află în perioadă menstruală, sângele menstrual și celulele endometriale pot avea o curgere de reflux prin trompele uterine în cavitatea abdominală. În timp ce 90% dintre femei au menstruații retrograde cu scurgere în abdomen, doar 10% dintre femei vor dezvolta endometrioză. Bacteriile bune din intestin sunt un factor care poate împiedica femeile să dezvolte endometrioză.

 

În plus, microbiota intestinală joacă, de asemenea, un rol în echilibrarea hormonilor din corpul nostru. Atunci când bacteriile din intestinul nostru sunt în dezechilibru, numit disbioză intestinală, este posibil ca hormonii din corpul nostru să fie, de asemenea, dezechilibrați. Prea mult hormon estrogenic poate stimula leziunile endometriale și le poate determina să crească. Acest lucru înseamna ca un intestin aflat în dezechilibru agrava endometrioza.

 

Acest studiu, din păcate necesită o abordare mai amplă, iar dovezile prezentate, nu au fost suficiente pentru recomandarea unui tratament adecvat. Cu toate acestea, în viitor se dorește o cercetare mai amplă în această direcție și recomandarea probioticelor rămâne valabilă.

 

Produsele probiotice și sănătatea intestinului

O dietă sănătoasă ar trebui să aibă o diversitate de microbiote bune. Aceste microbiote ajuta organismele noastre să lupte împotriva infecțiilor, să proceseze vitaminele și să digere alimentele. Cercetările arată că un consum bogat de probiotice este o modalitate ușoară de a stimula bacteriile bune în intestinele noastre.

 

Probioticele sunt bacterii bune, la fel ca microbiota bună din intestine, și sunt prezente într-o serie de alimente pe care le consumăm. Consumul regulat de alimente probiotice poate reduce prezența bacteriilor inflamatorii în intestin și poate restaura bacterii bune care ar fi putut fi distruse de antibiotice. Consumul de probiotice s-a dovedit, de asemenea, că reduce simptomele altor boli, cum ar fi boala intestinului iritabil.

 

Pentru a obține beneficii pentru sănătate din probiotice, vă recomand să mâncați cel puțin o porție cu alimente bogate în probiotice pe zi. Din fericire, alimentele probiotice sunt comune, incluzând următoarele:

  • Iaurtul

  • Alimente fermentate, cum ar fi varza sau castrveții

  • Mărfurile cu mirodenii fermentate sau muraturile făcute fără oțet

  • Unele sucuri pe bază de fructe

  • Suplimente probiotice

 

Castraveţii muraţi au o cantitate mare de vitamina B și astfel reuşesc să tranforme alimentele pe care le mâncați în energie pentru organism. Castraveţii muraţi aduc şi numeroase proprietăţi în ceea ce priveşte sănătatea pielii. Pentru că au antioxidanţi, previn şi efectele nocive ale radicalilor liberi. Se spune că antioxidanţii, precum curcubina şi acidul cafeic, au efecte în ceea ce priveşte prevenirea cancerului şi împiedică răspândirea tumorii.

Calorii și fibre

Castraveții au un conținut scăzut de calorii - o ceașcă de castraveți feliați conțin 16 calorii, în timp ce o cantitate echivalentă de castraveți murați conțin 19. Consumul de castraveți cruzi sau de castraveți murați mărește aportul de fibre. Aceaste fibre ajută la accelerarea mișcării alimentelor prin tractul digestiv, combaterea constipației și, de asemenea, ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge. O porție ce constă în 1 ceașcă de castravete feliat furnizeaza 0,5 grame de fibre, in timp ce castraveții murați oferă 1,7 grame de fibre per cana.

 

Conținutul de vitamine K

Castraveții murați oferă mai multă vitamină K pe porție decât castravetele crud. Corpul tău utilizează vitamina K pentru a activa enzimele responsabile pentru creșterea și dezvoltarea celulelor, precum și sănătatea oaselor și a cartilajelor. De asemenea, joacă un rol central în coagularea sângelui, care protejează împotriva pierderii de sânge.

 

Conținutul de vitamină A

Castraveții sunt o sursă sigură de vitamina A și ajută la dezvoltarea de celule sanguine noi, reglează funcția glandei tiroide și ajută la menținerea vederii sănătoase.

 

Cea mai bună rețetă pentru castraveți murați, pe care eu o folosesc de ani de zile este:

- castraveți de marime mai mică sau mijlocie

- apă fiartă cu sare : o lingură mare de lemn plină cu sare la un litru de apă

- frunze de leuștean, țelină, boabe de muștar, piper, crenguțe de mărar

Este o rețetă din bătrâni, simplă, care aduce doar beneficii organismului față de alte rețete cu zahăr care ne inflamează organismul sau conservanți care nu sunt naturali și prin urmare nu sunt recomandați nici în endometrioză nici în cazul în care suntem sănătoși.

Sursa:

https://bayareafertilitydoctor.com/probiotic-foods-endometriosis/

https://adevarul.ro/sanatate/dieta-fitness/beneficiile-castravetilor-murati-sanatate-1_560aef87f5eaafab2c23c2c3/index.html

https://www.livestrong.com/article/317043-health-benefit-of-eating-cucumbers/

Distribuie pe Facebook

Distribuie pe Twitter

Distribuie pe Google+

Distribuie pe LinkedIn

Distribuie pe Pinters

 

Site creat în WebWave