Avocado și beneficiile sale

10/02/2019

Avocado este foarte bogat în substanțe nutritive, în special vitamine, acizi grași și compuși numiți steroli vegetali. Sterolii vegetali din avocado au un efect asupra hormonilor, în special asupra estrogenului și al progesteronului, care sunt responsabili atât de reglarea ovulației, cât și de ciclul menstrual. Avocado nu conține acești hormoni, dar are tendința de a bloca absorbția de estrogen și de a promova producția de progesteron la femei.

Progesteronul

Progesteronul este un hormon feminin responsabil pentru reglarea ovulației și ciclurilor menstruale. În timpul sarcinii, nivelurile de progesteron sunt ridicate, ceea ce declanșează modificările fiziologice necesare pentru adaptarea unui făt în creștere. Pe de altă parte, nivelurile de progesteron devin uneori prea mici în timpul menopauzei, ceea ce contribuie la simptome precum bufeurile. În consecință, progesteronul este oferit ca terapie de substituție hormonală la femeile care sunt în postmenopauza, potrivit MedlinePlus. Progesteronul este, de asemenea, utilizat pentru a stimula menstruația la femeile în vârstă fertilă. Stresul și anxietatea pot duce la deficiențe de progesteron, în rândul femeilor aflate la o vârstă fertilă, care sunt legate de simptomele sindromului premenstrual sau de PMS.

Dezechilibrul hormonal

Dezechilibrul hormonal, în special dominanța estrogenului, poate fi asociat cu un risc crescut de osteoporoză și anumite forme de cancer, în special cancerele de col uterin, uter, ovare și, eventual, sâni, conform "American Cancer Society Complete Guide to Complementary and Alternative Cancer Therapies". Cu toate acestea, terapia cu estrogen este frecvent administrată femeilor pentru a combate simptomele menopauzei și ale PMS. Cercetările arată că progesteronul ajută la atenuarea simptomelor postmenopauzale și ale PMS fără a crește riscul de cancer, conform "Natural Standard Herb & Supplement Reference". În plus, spre deosebire de terapia cu estrogen, progesteronul nu provoacă o îngroșare anormală a uterului. Unele alimente, cum ar fi soia și produsele lactate, promovează producția de estrogen, în timp ce sâmburii sălbatici și avocado promovează producția de progesteron.

Proprietățile avocado-ului

Avocado este considerat un produs alimentar antiestrogenic, ceea ce înseamnă că el conține steroli de plante care blochează receptorii estrogeni pe celule și reduc absorbția estrogenului în organismul dumneavoastră, conform cărții "Principiile și practica fitoterapiei". Ca și o consecință a blocării estrogenului, nivelurile de progesteron la femei și nivelurile de testosteron la bărbați sunt amândouă crescute. Nivelurile ridicate de estrogen au fost legate de creșterea în greutate, dar avocado poate promova scăderea în greutate prin echilibrarea nivelurilor de hormoni, în ciuda faptului că sunt bogate în grăsimi.

Utilizări de ulei de avocado

Avocado nu conține progesteron, dar are capacitatea de a modifica nivelurile de progesteron în organismul dumneavoastră, motiv pentru care este adesea utilizat în produsele pentru PMS și simptomele menopauzei. De exemplu, uleiul de avocado este un ingredient obișnuit folosit în "cremele cu progesteron", care sunt comercializate ca fiind capabile să ajute în cazul problemelor legate de PMS și prostată. Aceste creme rareori conțin progesteron; mai degrabă, acestea sunt menite să reducă sau să echilibreze nivelurile de estrogen și să diminueze simptomele problemelor legate de estrogen. Uleiul de avocado este o sursă concentrată de steroli de plante, astfel încât este puțin probabil ca mâncarea a câtorva felii de avocado sau o mică porție de guacamole să afecteze în mod semnificativ nivelul hormonilor.

Valoarea nutrițională a unui avocado

Avocado-ul are toate substanțele nutritive, sănătoase pe care organismul le necesită pentru a funcționa corespunzător. În 100 de grame de avocado, veți găsi 160 de calorii. Deși acest lucru poate părea mult, acest fruct nu vă face să luați în greutate. Are un conținut total de grăsimi de 15 grame, incluzând 2,1 grame de grăsimi saturate, 1,8 grame de grăsimi polinesaturate și 10 grame de grăsimi mononesaturate. Nu conține colesterol și conține 7 mg de sodiu împreună cu 485 mg de potasiu. Cantitatea totală de carbohidrați este de 9 grame, inclusiv 7 grame de fibre dietetice și 0,7 grame de zahăr. Are 2 grame de proteine și oferă o mare varietate de minerale esențiale. Din doza zilnică recomandata, 100 grame de avocado contine 2% vitamina A, 1% calciu, 16% vitamina C, 3% fier, 15% vitamina B-6 si 7% magneziu. Nu conține vitamina D sau vitamina B-12.

Ajută Avocados la digestie?

Avocado-ul poate ajuta la digestie deoarece conține o concentrație ridicată de fibre insolubile. În fiecare porție de 1 cupă de avocado tocat, 7,5 grame din cele 10 grame de fibre dietetice sunt furnizate de fibre insolubile. Fibra insolubilă nu se dizolvă în apă și nu se descompune în timp ce trece prin tractul digestiv. Potrivit Clinicii Mayo, o dieăa bogată în fibre insolubile poate ajuta la prevenirea constipației, hemoroizilor, cancerului de colon si a altor boli.

Având în vedere cele enunțate, avocado este deosebit de important în dieta noastră și îl putem savura atât în rețete sărate precum: salatele, omletele, avocado umplut, avocado cu legume la cuptor sau la grătar, ouă umplute, dar și în preparate dulci cum sunt: crema de roșcove, biluțele cu cocos, cremele pentru prăjitură, înghețate și altele.

 

Surse:

https://www.lybrate.com/topic/avocado-benefits-and-side-effects

https://www.livestrong.com/article/556633-avocado-progesterone/

https://healthyeating.sfgate.com/boost-diet-avocados-5604.html

 

Site creat în WebWave